دومین ویژه‌برنامه‌ی ادبی «وقتی پرستوها می‌آیند» در کانون سمنان

دومین ویژه‌برنامه‌ی ادبی «وقتی پرستوها می‌آیند» با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، هم‌زمان با سال‌روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی به میزبانی کانون مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری دومین ویژه‌برنامه‌ی ادبی «وقتی پرستوها می‌آیند» هم‌زمان با سال‌روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲، خبر داد و گفت: این ‌برنامه با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در قالب کارگاه خاطره‌نویسی و نویسندگی با حضور فاطمه مصطفوی‌فر مدیر بخش ادبیات و تاریخ این اداره‌کل و ۵۲ عضو انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش مراکز فرهنگی‌هنری کانون مهدیشهر و شهمیرزاد اجرا شد.

دومین ویژه‌برنامه‌ی ادبی «وقتی پرستوها می‌آیند» در کانون سمنان

نصیری اظهار داشت: این نشست ادبی با توجه به تفاهم‌نامه‌ی همکاری کانون پرورش فکری و دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ازجمله کارگاه‌های پیشنهادی مرکز آفرینش‌های ادبی در راستای برنامه‌های مصوب دومین کنگره بزرگ‌داشت سه‌هزار شهید استان بود.

وی افزود: در این نشست، سه اثر اعضا و یک اثر مربی ادبی با محوریت ایثار، شهادت و دفاع مقدس، نقد و بررسی و درخصوص فضای داستان، شخصیت‌پردازی، زمان و موقعیت داستانی گفت‌وگو شد.

نصیری در بخشی از این نشست به خوانش خاطره‌ای از ایثارگران هشت‌سال دفاع مقدس پرداخت و ضمن بیان نکات آموزشی پیرامون تبدیل خاطره به داستان، از اعضا خواست تا خاطره‌ی خوانده شده یا خاطراتی را از ایثارگرانی که در خانواده خود و... می‌شناسند و شنیده‌اند به‌صورت روایت داستانی روی کاغذ بیاورند و برای مرکز آفرینش‌های ادبی ارسال کنند.

دومین ویژه‌برنامه‌ی ادبی «وقتی پرستوها می‌آیند» در کانون سمنان

گفتنی است، قصه‌گویی خلاق با موضوع اسارت رزمندگان و آزادی پس از سال‌ها دوری از وطن توسط محبوبه  حیدریان مسئول مرکز مهدیشهر، پذیرایی و تقدیم کتاب، هدیه به تمامی اعضا و میهمانان، از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =