کد خبر: 329379
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
بازدید 5084
دست‌سازه‌هایی که بوی همدلی و مهربانی می‌دهند

مربیان و مدیران زیادی از مراکز مختلف در سراسر استان با تمام توان و بضاعتشان دست‌سازه‌هایی را برای میهمانان کوچک امام حسین (ع) در سفر اربعین درست کرده‌اند که در عین سادگی و زیبایی همه آنها بوی مهربانی و همدلی می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اربعین که می‌رسد دلت می‌خواهد هر طور شده کاری بکنی، قدمی برداری برای زائران ارباب و خوب می‌دانی حتی قدمی و کاری کوچک در دستگاه کرمش بزرگ نوشته می‌شود و حساب و کتاب آنها با ما از زمین تا آسمان فرق دارد و این را بارها شنیده و خوانده‌ایم.

امسال ستاد اربعین کشور حوزه کودک و نوجوان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده است و این وظیفه مراکز را در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی سنگین‌تر کرده اما به طور قطع سختی این کار وقتی با نام حسین (ع) گره می‌خورد شیرینی غیرقابل وصفی به خود می‌گیرد و کار برای میهمانان کوچک امام حسین می‌شود الویت.

دست‌سازه‌هایی که بوی همدلی و مهربانی می‌دهند

 و اینجاست که مربیان و مدیران زیادی از مراکز مختلف هم و غمشان می‌شود کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی به موکب‌های مستقر در مرز از تمرچین در شمال‌غربی کشور گرفته تا شلمچه و چذابه در جنوب با هر آنچه که در بضاعتشان است و از دستشان برمی‌آید؛ عده‌ای با وسایل ساده پیکسل‌های رنگی رنگی درست کرده‌اند، مربیان دیگری دستبندهایی با مهره‌ها و نخ‌های زیبا، عده‌ای وسایلی چون مسواک و خمیر دندان و نخ و سوزن را در بسته‌های قشنگی بسته‌بندی کرده‌اند، بعضی‌ها هم گل‌سرهای پروانه‌ای درست کرده‌اند و ... اگر خوب دقیق شوی همه این دست‌سازه‌ها بوی مهربانی و عشق و همدلی می‌دهند و می‌خواهند دلها را به هم نزدیک کنند.

دست‌سازه‌هایی که بوی همدلی و مهربانی می‌دهند

هر چند در ظاهر این دست‌سازه‌ها ساده هستند اما دنیایی حرف و پیام را در دل خود دارند و خدا می‌داند چه  چشمانی هنگام درست کردن این دست‌سازه‌ها تر شده و چه دستانی که با عشق کار کرده تا تنها برای لحظه‌ای میهمان کوچک امام حسین را خوشحال کند و لبخند را بر لبانش بنشاند و در این میان، امید دارند به گوشه چشمی از ارباب مهربانی‌ها که او هم نگاهی پر از مهر به این اشک‌ها و نیت‌ها بکند و بگوید «قبول افتاد.»

کمک‌رسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به موکب‌های کانون‌های استان‌های سنندج، کرمانشاه، ایلام و خوزستان که در مرز مستقر و مشغول خدمت‌رسانی به زائران ارباب هستند را می‌توان در چند بخش بیان کرد: 

دست‌سازه‌هایی که بوی همدلی و مهربانی می‌دهند

اعزام  چهار خودروی کتابخانه سیار برای حمل دو تُن سیب زمینی (اهدایی از سوی خیرین) و پیاز و ترشی به چهار  مرز مهران در ایلام، مرز چدابه و شلمچه در خوزستان، مرز خسروی در کرمانشاه و مرز باشماق در سنندج .

اعزام سه نفر از مربیان به عنوان سفیر به کربلا که قرار هست در طول مسیر اربعین فعالیت‌های فرهنگی انجام دهند. 

دست‌سازه‌هایی که بوی همدلی و مهربانی می‌دهند

اعزام چهار نفر از مربیان به کرمانشاه جهت فعالیت در موکب کانون به مدت چهار روز.

اهدای بیش از ۳ هزار دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان تمامی مراکز کانون استان به میهمانان کوچک امام حسین (ع) در طول مسیر اربعین و موکب‌های مستقر کانون در مرز 

دست‌سازه‌هایی که بوی همدلی و مهربانی می‌دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =