موزه سیار بین‌المللی سفیران صلح در گناباد برپا شد

کانون پرورش فکری خراسان رضوی با برپایی موزه سیار بین‌المللی سفیران صلح در گناباد و برگزاری جلسه باشگاه نجوم در مشهد برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان برگزار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه بین‌المللی سیار سفیران صلح به همت اداره کل میراث فرهنگی گناباد و همکاری مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون پرورش فکری گناباد برپا شد.

این موزه شامل عروسک‌های بومی و آیینی از ایران و ۳۳ کشور است که هر کدام اشاره به هویت خاص آن کشور دارد و با سفر به شهرهای مختلف ایران پیام صلح و دوستی را منتشر می‌کند.

همچنین همزمان با اجرای برنامه سفیران صلح، مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناباد با ساخت عروسک چوله‌قزک (عروسک باران) و اجرای قصه‌ی آن، سند چشم‌انداز قصه‌گویی را به گوش سفیران صلح رساندند.

در ادامه‌ی برنامه ۱۲ عضو کانون با قصه‌گویی و خوانش بیانیه هفته ملی کودک عروسک ساخته شده خود را به موزه سیار بین‌المللی سفیران صلح اهدا کردند.

موزه سیار بین‌المللی سفیران صلح در گناباد برپا شد

آشنایی با صور فلکی در باشگاه نجوم

در استان خراسان رضوی در برنامه‌ای دیگر نودودومین باشگاه نجوم با همکاری انجمن نجوم مشهد و با حضور ۱۳۵ کودک و نوجوان در رصدخانه کانون برگزار شد.

رصد و آشنایی با آسمان و اجرام آن یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌های کانون است که از سال گذشته با وجود چادر افلاک‌نما تجربه متفاوتی را برای اعضا ایجاد کرده است. این فعالیت‌ها با راه‌اندازی باشگاه نجوم در اردیبهشت سال جاری هویت رسمی پیدا کرد و با استقبال خوبی مواجه شد.

بر همین اساس در برنامه رصدی مراکز فرهنگی هنری شماره ۷ و ۸ مشهد اعضای باشگاه میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایی بودند که از سطح شهر در این مراکز حضور داشتند.

در این ویژه‌برنامه رصدی فعالیت‌هایی چون معرفی سیاره مریخ از سوی یکی از اعضای باشگاه، ساخت سیاره مریخ از سوی حاضران، آشنایی با صور فلکی و منظومه شمسی در چادر افلاک‌نما و اجرای نمایش «ماه من، ماه ما» از سوی اعضای کارگاه تخصصی مرکز شماره ۴ مشهد و رصد ماه و سیاره‌ زحل اجرا شد.

یادآوری می‌شود ایجاد لحظه‌های خاطره‌انگیز برای خانواده‌ها در کنار اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون از اهداف این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =