کد خبر: 329445
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
بازدید 110
کانون استان ایلام، در مسیر اربعین/7

کلیپ معرفی کتاب «تشنه لبان» در پیام رسان های داخلی، در حال انتشار است,

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: کلیپ پویش یک کتاب که به معرفی کتاب تشنه لبان (روایت روان واقعه کربلا) نوشته: حمید گروگان می پردازد، به همت همکاران این اداره کل با هدف نصر حداکثری مفاهیم عاشورایی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در پیام رسان های داخلی و فضاهای مجازی، در حال انتشار و اشتراک گذاری است.

رستگار ادامه داد: معرفی کتاب های عاشورایی در قالب کلیپ های کوتاه و جذاب، نقش مؤثری در تبیین فرهنگ عاشورا در میان مخاطبان خصوصا کودکان و نوجوانان ایفا می کند.

وی ادامه داد: کتاب تشنه لبان که روایت روان واقعه کربلا را از زبان حمید گروگان از نویسندگان خوش قلم معاصر روایت می کند، کتابی ویژه نوجوانان است که در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

رستگار ادامه داد: نویسنده در این کتاب، فصل به فصل حوادث و رویدادهای کربلا را به زبانی جذاب و روان نوجوان پسند روایت و حکایت و در فصل آخر به شام غریبان و تنهایی حضرت زینب(س) ختم می کند.

بر پایه این خبر کتاب تشنه لبان از کتاب‌های «مقتل» به شمار می‌رود که در آن وقایع کربلا و حماسه آفرینان عاشورا با ذکر نام و شیوه شهادت و شرح مطالب بیان شده است. همچنین شعرهایی با بیت‌هایی متناسب با مطلب، از شاعران مختلفی چون حافظ انتخاب شده و در کتاب آمده است.

تصویرگری کتاب تشنه لبان را هاجر سلیمی‌نمین و طراحی گرافیک آن را کوروش پارسانژاد بر عهده داشته‌ است.

امور انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ پنجم این‌کتاب را در  ۳۲۰ صفحه و شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۰ هزار تومان برای نوجوانان منتشر و توزیع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =