کد خبر: 329491
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
بازدید 771
روز شلوغ مدیرکل...

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان روز کاری خود را با پیاده‌روی به مناسبت روز کارمند آغاز و بعد از شرکت در وبینار وزیر آموزش و پرورش و نشست خبری با خبرنگاران در کانون و سفر به مرکز فرسفج از توابع تویسرکان و موکب فیروزان از توابع نهاوند با بازدید از کارگاه کارآفرین نمونه استانی در روستای بیان از توابع گاماسیاب خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، صبح امروز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان روز کاری خود را با پیاده‌روی به مناسبت روز کارمند آغاز کرد. پیاده‌روی بانوان کارمند با هماهنگی بین بسیج ادارت و امور بانوان استانداری همدان شروع شد و بانوان کارمند مسیر پارک مردم تا باغ موزه دفاع مقدس را پیاده‌روی کردند. سپس در باغ موزه دفاع مقدس بانوان زیارت عاشورا را قرائت کردند و به زیارت شهید گمنام رفتند.

روز شلوغ مدیرکل...

کانون باید در آموزش و پرورش تبدیل به ستاره شود

در ادامه برنامه وبینار با وزیر آموزش پرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری با مدیران کل کانون‌های سراسر کشور برگزار شد که در این وبینار وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع کانون و ماموریت آن بسیار کلیدی است. اتفاقی که در زیست جهان امروز ما رخ داده است و درک آن مقدمه کلیدی برای تحول در نگاه ما برای برنامه‌ریزی آینده است.

رضا مرادصحرایی با اشاره به پیوستن ایران به بریکس ادامه داد: شاید برخی فکر کنند شرایط تحریم‌ها به انزوای بیشتر ایران منجر خواهد شد اما این اتفاق رخ نخواهد داد، چرا که ایران از بدو انقلاب یک حرف فطری می‌زند و آن استقلال و آزادی است که بر مبنای فطرت و طینت انسان است. یکی از جاهایی که معتقدیم می‌توانیم پیام‌مان را به شکل شایسته به دنیا مخابره کنیم همین نقطه‌ای است که در آن ایستاده‌ایم. این‌که پیام به شکل ساده و زیبا بسته‌بندی شده و به کودکان داده شود.

وی با بیان اینکه کانون باید مرکز ثقل خلاقیت، نوآوری و ابتکار در حوزه تعلیم و تربیت کودک و نوجوان در ایران با قدرت اثرگذاری در منطقه باشد، افزود: در ایران این اتفاق رخ داده است، اما باید بیشتر دیده شوید و کانون باید نوعی منش و روش متولیانه را پی بگیرد و به جای این‌که دیگران را رقیب خود ببیند، آن‌ها را زیر چتر خود بیاورد و اجازه همکاری بدهد.

روز شلوغ مدیرکل...

وزیر آموزش و پرورش گفت:  روند توسعه در کشورهای مختلف در دنیا به این شکل است که بزرگی را از خود ندارند بلکه از سهام‌دارانشان دارند و کانون نیز باید مرجع و منبع شود.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری باید کار را به نحوی انجام دهد تا دیگری نتواند همانند او انجام دهد، تصریح کرد:  کانون باید همواره در قله موفقیت باشد و موسسه‌ای اگر می‌خواهد به اعتبار خود بیفزاید باید تحت حمایت، نظارت و تایید کانون باشد.

مرادصحرایی با تأکید بر اینکه باید الگوسازی در کانون ایجاد شود، گفت: کانون اگر بخواهد در خود بماند ضرر می‌کند. کانون سرمایه‌ای دارد که بخشی از آن مادی است و بخش اعظم آن معنوی است؛ بنابراین باید کمک کند تا فهم ما از جهان کودکان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه کودکان در زیست جهانی هستند که فاصله زیادی با واقعیت دارد، اظهار کرد: معاونت تولید کانون باید شروع به تولیدات انیمیشنی کند که کاملا مبتنی بر سلیقه بچه‌های امروز باشد و اگر شرکت بین‌المللی در این حوزه وجود دارد باید با آنها همکاری کند. بسیاری از کشورهای مسلمان امروز به دلیل نبود محتوای مناسب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان خود در رنج هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر هویت ملی و مذهبی ادامه داد: این موضوع باید از ارکان اصلی کانون باشد. کشورهایی که هویت ندارند، برای خود تاریخ‌سازی می‌کنند و دنیای موازی در کنار دنیای خودشان ساخته‌اند و برای آن شخصیت‌سازی می‌کنند به نحوی که فرزندان ما براساس آن تربیت می‌شوند.

وی افزود: در فرهنگ ایران شخصیت‌های بسیار مهمی وجود دارد. به طور مثال مهره‌های شطرنج را بومی کنید همانطور که در قرقیزستان این کار را انجام دادند. ما می‌توانیم مهره‌های شطرنج را براساس شخصیت‌های شاهنامه پیش ببریم.

مرادصحرایی با بیان اینکه کانون در بحث هویت ملی و مذهبی باید برای داخل و خارج از ایران برنامه داشته باشد، اذعان داشت: بسیاری از قصه‌های کانون قابلیت ترجمه دارند و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

روز شلوغ مدیرکل...

وی با اشاره به عروسک‌های  دارا و سارای گفت: باید این دو عروسک را احیا کنیم و افق دور را ببینیم. می‌توانیم عروسک‌هایی داشته باشیم که در خط هویت ملی به درستی دیده شوند. باید آسیب‌شناسی کنیم، چرا این عروسک‌ها آن‌طور که باید مورد توجه واقع نشدند. در حال حاضر بازار بسیار بزرگی در جهان اسلام وجود دارد و می‌توان محصولات خوبی تولید و عرضه کرد و از این امکان به شکل مناسب بهره گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به دانشگاه فرهنگیان اشاره و تصریح کرد:  از معلمان جدید بهره بگیرید. این دانشگاه معلمان آینده را تربیت می‌کند. اگر معلمی رفت و آمدش به کانون زیاد باشد، یقین بدانید رفت و آمد شاگردانش به کانون نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: باید کاری کنید که طرح «کانون مدرسه» برقرار باشد، چرا که دانشجو معلمان می‌توانند تضمین کننده این امر باشند.

مرادصحرایی با بیان اینکه راه نجات ما در تعلیم و تربیت هماهنگی، همدلی، اتحاد، یکی شدن و یکپارچه شدن است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت باید از درون قوی باشد. کانون بیرون از مجموعه آموزش و پرورش نیست و در این وزارت‌خانه باید تبدیل به ستاره شود. باید کاری کنید که محل سرویس ویژه تربیتی در مراکز مختلف کانون باشد. ظرفیت‌های بالا و خوبی داریم که می‌توانیم در تمامی عرصه‌ها از آن استفاده کنیم، چرا که کانون می‌تواند مغز تعلیم و تربیت باشد.

بعد از پایان این وبینار مدیرکل کانون در نشست خبری که با حضور خبرنگارانی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همدان تشکیل شد، شرکت کرد و با بیان عملکرد خود در مدت خدمتش به تمامی سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

روز شلوغ مدیرکل...

و در پایان نشیت خبری با اهدا لوح تقدیر از زحمات آنها تشکر کرد و با خبرنگاران عکس یادگاری گرفت.

بعد از پایان نشست خبری از مرکز فرهنگی- هنری فرسفج از توابع بخش قلقل‌رود شهرستان تویسرکان بازدید کرد و با بچه‌های حاضر در این مرکز گفت‌وگویی صمیمانه داشت و از وضعیت کلاس‌ها و مربیان مرکز جویا شد و از آنها خواست که با وجود کمبودها و کاستی‌ها همچنان پویا و پر انرژی به کار خود ادامه دهند و الویت در کارشان اول خدا و بعد بچه‌ها باشند.

روز شلوغ مدیرکل...

سپس راهی فیروزان از توابع شهرستان نهاوند جهت سرکشی به موکب اربعین فیروزان شد. در این موکب جانمایی غرفه مرکز فیروزان را از نزدیک دیده و با مسوول موکب گفت‌وگو کرد و به کودکان و نوجوانان حاضر در این موکب قمربنی‌هاشم که در حال خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) بودند هدایایی را اهدا کرد.

روز شلوغ مدیرکل...

در ادامه سفر کاری خود به روستای بیان  از توابع  بخش گاماسیاب در 125 کیلومتری همدان رفت و از نزدیک با خانم  ام‌البنین نظام‌الاسلامی، فعال فرهنگی، کارآفرین نمونه استانی و کشوری دیدار و از کارگاه خیاطی و قالی‌بافی ایشان بازدید کرد.

روز شلوغ مدیرکل...

در این دیدار مدیرکل کانون از این کارآفرین خواست تا در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان روستا اقداماتی را انجام دهد و قول مساعد برای همکاری کانون در این خصوص را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =