کانون پرورش فکری، کارخانه انسان‌سازی است/ مربیان کانون حکم باغبان مهربان را دارند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این استان با بیان این‌که کانون کارخانه انسان‌سازی است بر نقش مؤثر مربیان حوزه‌ی کودک و نوجوان، تأکید کرد.

به‌ گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، اسماعیل طحان‌ناساری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان که پیش از ظهر سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ در سالن کوثر برگزار شد بر نقش مؤثر مربیان در حکم باغبانان مهربان حوزه‌ی کودک و نوجوان، تأکید و این‌مجموعه را یک کارخانه انسان‌سازی عنوان کرد.

کانون پرورش فکری، کارخانه انسان‌سازی است/ مربیان کانون حکم باغبان مهربان را دارند

طحان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان کانون و تبریک روز کارمند با اشاره به جایگاه پدافند غیر عامل و زیرساخت‌های فرهنگی آن اظهار داشت: مربیان کانون پرورش فکری، حکم باغبان‌هایی دارند که بذری را در مزرعه‌ای کاشته‌اند و نونهال نوپایی سر از این خاک درآورده و برای تنومندسازی خود، شما را انتخاب کرده و هر اتفاقی که قرار است برای آینده این نهال اتفاق بیفتد در گرو عملکرد شماست.

وی در ادامه با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «شما می‌خواهید نسلی را برای آینده کشور آماده کنید که قرار است همسران و پدران و مادرانی شوند تا آینده کشور را به‌دست گیرند»، افزود: شما بایست خشت اول را بنا کنید و از آنجا که فضای پرورشی و تربیتی، مختص کانون پرورش فکری است در نقطه‌ی مقابل آموزش و پرورش که فضا کاملاً آموزشی و علمی است، بی‌شک عملکرد شما بیش‌تر نمود پیدا می‌کند.

طحان تأکید کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود و بایست آن را به زبان کودکانه به مخاطبان خود آموزش و انتقال دهیم تا به خروجی‌های مثبتی دست یابیم تا از همین امروز جلوی بحران و تهدید گرفته شود.

کانون پرورش فکری، کارخانه انسان‌سازی است

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان یادآور شد: جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان سال‌هاست که اتفاق افتاده و در قالب فیلم، انیمیشن، عکس و... در بین آن‌ها منتشر و اسطوره‌های ملی و فرهنگی ما به فراموشی سپرده شده است.

کانون پرورش فکری، کارخانه انسان‌سازی است/ مربیان کانون حکم باغبان مهربان را دارند

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به فیلم‌های پویانمایی و سینمایی مانند «پهلوانان»، «راز سیاوش»، «منطقه پرواز ممنوع»، «مرد نقره‌ای»، «۲۳ نفر» و معرفی کتاب «جادوگران برهنه» با محوریت پرداختن به شخصیت‌های دخترانه الگوساز کودک و نوجوان در دنیای امروز برای تهاجم فرهنگی بین دختران گفت: جنس تهدیداتی که کودکان و نوجوانان را تعقیب می‌کند از نوع جنگ نرم است و وظیفه‌ی شما به‌عنوان متولیان این‌حوزه، بسیار سنگین و مهم است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان، کانون پرورش فکری را کارخانه انسان‌سازی معرفی کرد و گفت: مربیان کانون، انسان‌سازی می‌کنند و رسالت‌شان، رسالت انبیاست و فعالیت‌ها در این مجموعه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی به نحوی شایسته در راستای پرورش کودکان و نوجوانان پویا و اجتماعی است و تأثیر برنامه‌های کانون در پرورش فکر و ذهن خلاق کودکان و نوجوانان در بلندمدت اتفاق می‌افتد و خود را نشان می‌دهد.

کانون پرورش فکری، کارخانه انسان‌سازی است/ مربیان کانون حکم باغبان مهربان را دارند

طحان افزود: مربیان کانون به‌صورت غیر مستقیم در قالب قصه، شعر، فیلم، انیمیشن، معرفی کتاب، نقاشی و... می‌توانند فضای ذهن کودک را مدیریت کنند و تغییر دهند و به معرفی اسطوره‌هایی چون حاج‌قاسم سلیمانی، محمد انصاری و... بپردازند و الگوسازی کنند.

وی با بیان این‌که پدافند در واقع پیشگیری از یک اتفاق و رویداد، دفع، خنثی‌کردن و یا کاهش تأثیرات اقدامات آفندی دشمن و ممانعت از دست‌یابی به اهداف خودی است،  از مسئولان و کارشناسان خواست تا ایده و طرح‌های خلاق و غیر تکراری خود را در قالب انیمیشن، موشن‌گرافی و... برای انتقال آموزه‌های تربیتی به کودکان و نوجوانان با هدف ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌ها ارائه دهند تا با بررسی و نظارت توسط کارگروه فرهنگی و اجتماعی به مرحله‌ی اجرا درآید.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در بخش پایانی سخنانش به‌منظور جریان‌سازی فکری و فرهنگی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری مادی و معنوی با کانون پرورش فکری در زمینه‌ی ساخت انیمیشن و تولید فیلم‌های کوتاه و بلند، اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =