کد خبر: 329614
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
مالکیت رسمی موزه تاریخ، به کانون پرورش فکری منتقل شد

مالکیت رسمی موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصویب هیات وزیران از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سازمان صنایع دفاع) به کانون پرورش فکری منتقل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری با اعلام این خبر افزود: تأیید مالکیت رسمی موزه تاریخ کانون پس از تشکیل جلسه‌های متعدد کارشناسی با ارائه لوایح، مدارک و مستندات پس از بررسی‌های لازم در معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اداره ­کل اموال دولتی وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون مستندسازی املاک دولتی حاصل شده است.

مالکیت رسمی موزه تاریخ، به کانون پرورش فکری منتقل شد

هادی یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: ارزش مادی این محل بیش از ۱هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که افزایش سرمایه دارایی‌های کانون در صورت‌های مالی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: پس از تشکیل بیست­ و چهارمین جلسه اصلی کمیسیون حقوقی قضایی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۲ با توجه به ارائه لوایح و مستندهای مربوط از سوی کانون، هیئت وزیران در جلسه روز ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۷۳۹۱۵/۴۳۴۷۶ روز ۳۱ تیر ۱۴۰۲ معاونت حقوقی رئیس ­جمهوری به استناد ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۰ و با رعایت تصویب‌نامه شماره ۳۶۵۵۳/ت/۳۹۹۴۸ روز ۱۱ خرداد سال ۱۳۸۷ تصویب کردند، سند مالکیت موزه تاریخ کودکان و نوجوانان از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سازمان صنایع دفاع) به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتقل شود.

مالکیت رسمی موزه تاریخ، به کانون پرورش فکری منتقل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون اضافه کرد: این تصویب‌نامه در روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ به تایید حجت‌السلام سیدابراهیم رییسی؛ رییس‌جمهوری رسیده است.

یوسف‌زاده در این راه از حمایت‌های حامد علامتی مدیرعامل کانون و تلاش‌های مسعود امجدیان رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان کانون و همکاران این اداره قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به تثبیت مالکیت رسمی کانون بر موزه تاریخ، اظهار امیدواری کرد با تلاش‌های همکاران این مجموعه، موزه تاریخ بیش از گذشته در مسیر اعتلای اهداف کانون گام بردارد.

مالکیت رسمی موزه تاریخ، به کانون پرورش فکری منتقل شد

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی است که در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... از بخش‌های این موزه به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =