گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان/ برنامه‌های صداوسیما می‌تواند مقوّم فعالیت‌های کانون باشد

گردهم‌آیی‌ مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری و آیین تجلیل روز کارمند در آستانه‌ی اربعین حسینی و هم‌زمان با هفته‌ی دولت در سالن کوثر کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به‌ گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، گردهم‌آیی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی و سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آیین بزرگ‌داشت روز کارمند، سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ هم‌زمان با هفته‌ی دولت با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز استان، اسماعیل طحان‌ناساری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری، فرشید فلاح مدیرکل و ابوالفضل صادقی‌نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا دهرویه مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان و معاونان این مجموعه، رضا شمسخانی مدیر مؤسسه آرمان روشن و مسئول دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب در سالن کوثر سمنان برگزار شد.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای این نشست یک‌روزه با عرض تسلیت و تعزیت اربعین حسینی و گرامی‌داشت هفته‌ی دولت و روز کارمند و ادای احترام به شهدای والامقام به خوانش بخشی از کتاب تشنه‌لبان، پرداخت و گفت: از همه‌ی عزیزان انتظار داریم در برنامه‌ها، خوانش کتاب را داشته باشند و ترویج و پویش کتاب و کتابخوانی را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار دهند.

خدابخشی افزود: امروز گرد هم آمدیم تا از هم‌دلی و هم‌افزایی و فعالیت صادقانه‌ی شما در شش‌ماهه‌ی اول سال جاری، قدردانی و از نزدیک مسئولان مراکز و کارکنان ستادی استان با هم گفت‌وگو کنیم و این فضای دوستانه و کنار هم بودن را غنیمت شماریم؛ چراکه لحظه‌لحظه‌ی عمر ما ارزش‌مند و برگشت‌ناپذیر و تقویت مودت و هم‌افزایی و هم‌اندیشی از کارهای پسندیده و مؤثر است.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

وی با تأکید بر اتحاد و یکپارچگی به ارزش مربیان، اعضا و خانواده‌ها، اشاره و اظهار کرد: انتظار از تک‌تک شما این است که بیش از گذشته، اهتمام داشته و از توان و ظرفیت خانواده‌ها و نوجوانان عزیز و مراکز غیر رسمی حداکثر بهره را بگیرید تا مردمی‌سازی و مشارکت بالای اجتماعی را رقم زنید.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه‌ی سخنانش ضمن تشریح سیاست‌های کانون و مدیرعامل پیرامون محورهای کنگره سه‌هزار شهید استان، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی، نهضت مطالعه و پویش خواندن کتاب در سطح گسترده، چگونگی هرچه بهتر اجرا کردن طرح ملی کانون‌مدرسه، تبیین شیوه‌نامه‌ی اولین جشنواره‌ی ملی از ایده تا اجرا، بیست‌وپنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، چگونگی تقویت برنامه‌های مناسبتی و... توضیحاتی ارائه داد.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

برنامه‌های رادیو و تلویزیون می‌تواند مقوّم فعالیت‌های کانون باشد

خدابخشی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز سمنان اظهار داشت: تمامی فعالیت‌ها علاوه بر این‌که بُعد میدانی دارد، در عرصه‌ی صدا و سیما می‌تواند فرآیند برنامه‌های رادیو و تلویزیون، مقوّم و دلگرم‌کننده‌ی همکاران در گستره‌ی استان باشد.

وی هم‌چنین تأکید کرد: ما می‌توانیم در حوزه‌ی کودک و نوجوان با هدف تقویت فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور و در حال حاضر پویش فراخوان کتاب و کتابخوانی، بیش از گذشته این هم‌کاری و هم‌افزایی را در استان گسترش دهیم.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

دهرویه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان و کارشناسان کانون پرورش فکری و قدردانی از عملکرد این‌مجموعه به‌ویژه در کمیته کودکان و نوجوانان دومین کنگره بزرگ‌داشت سه‌هزار شهید استان با اشاره به برخی از برنامه‌های واحد صدا و سیمای مرکز سمنان مانند شیرین‌بیان، رادیونما، پیام استان، مثل مرواید، مشاعره و.. با رویکرد هویت‌محوری و عدالت‌گستری، خواستار ارزیابی این برنامه‌ها، استفاده از ظرفیت مربیان و کارشناسان کانون و ارائه‌ی راهکارها و پیشنهادهای نو و خلاق برای هرچه بهترشدن آن‌ها شد.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در پایان سخنانش ضمن پخش تیزرهای پویش کتابخوانی در قالب معرفی کتاب «تشنه‌لبان»، «چهل‌روز عاشقانه» و «هنگام باران بود» از سیمای مرکز استان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در حوزه‌ی کودک و نوجوان اعلام کرد.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

در ادامه، مدیر کانون زبان استان، کارشناس‌مسئول و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، مکاتبه‌ای، آموزش و پژوهش، انفورماتیک و حراست کانون در بازه‌ی زمانی مشخص به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود پرداختند و معاونان صدا و سیمای مرکز سمنان نیز توضیحاتی پیرامون چگونگی گسترش و افزایش تعامل بین دو مجموعه بیان کردند و در پایان نشست به‌مناسبت روز کارمند از تمامی مسئولان و کارشناسان، تجلیل و از مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری مهدیشهر، شهمیرزاد، شماره دو دامغان و شماره دو شاهرود که همکاری بیش‌تری با کانون زبان داشتند، با تقدیم لوح و هدیه، قدردانی شد.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

گفتنی است، پویش خواندن کتاب، چگونگی هرچه بهتر و دقیق‌تر اجرا شدن طرح ملی کانون‌مدرسه، شیوه‌نامه‌ی هفته‌ی ملی کودک، شورای هماهنگی مواد مخدر، ارزیابی ‌عملکردی فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری به لحاظ کمی و کیفی، هفته‌ی پژوهش، تأمین اعتبار و بودجه، تشویق و هدایت اعضا به شرکت در فراخوان‌ها و مسابقات بین‌المللی و ملی، توجه به جشنواره‌های دینی با هدف ترویج فرهنگ نماز، مستندسازی فعالیت‌های ادبی، تهیه آرشیو مناسب از آثار تجسمی اعضا و مربیان، شناسایی عروسک‌های بومی و محلی، پاسخ‌گویی به‌موقع به مکاتبات اداری، استفاده درست از تجهیزات با هدف مصرف بهینه‌ی انرژی، رعایت پوشش اسلامی اعضا و مربیان به‌ویژه در تهیه مستندات و گزارش خبری، همکاری با مراکز آموزشی کانون زبان و... از مباحث عنوان‌شده در این نشست بود.

گردهم‌آیی ‌مسئولان مراکز و بزرگ‌داشت روز کارمند در کانون سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =