احداث اولین «باغ کانون» در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در بازدید از زمین کنار مرکز فرهنگی هنری سامن گفت: این زمین با کمک اداره آموزش و پرورش و نهادهای دیگر تبدیل به اولین باغ کانون استان همدان به منظور تفریح و سرگرمی کودکان ونوجوانان،خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پیش از ظهر امروز حجت‌الاسلام طباطبایی امام جمعه شهر سامن و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با حضور در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن از توابع شهرستان ملایر روند فعالیت‌های کانون را از نزدیک دیدند.

ساخت اولین «باغ کانون» در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن

در این دیدار امام جمعه شهر سامن اظهار کرد: این ایام پیش رو فرصت مناسبی است که کودکان و نوجوانان را با فلسفه قیام امام حسین (ع) آشنا کنیم که این امام معصوم با شهادت خود و اهل بیتش اسلام را زنده نگه داشتند.

وی با اشاره به عظمت امام حسین (ع) در دنیا افزود: پیاده‌روی اربعین به این عظمت جهانی کمک می‌کند و اکنون امام حسین (ع) جهانی است. کسانی که برای اسلام و معرفی آن دل می‌سوزانند اجری عظیم دارند و این کودکان و نوجوانان اگر در این مرکز فرهنگی خوب تربیت شوند برای آینده ایران پشتوانه قوی خواهند بود.

امام جمعه شهر سامن گفت:‌ اسلام در زمینه فرهنگ و علم بسیار غنی بوده و پیامبر اکرم در احادیث و سخنان خود به طور مکرر به موضوع فراگیری علم تأکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: کار جهادی مربی این مرکز قابل تقدیر است و قطعا اگر مبنای دینی در کارهای فرهنگی و هنری این مرکز قوی گذاشته شود جوانانی انقلابی و مومن برای آینده ایران تربیت خواهند شد.

ساخت اولین «باغ کانون» در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن

طباطبایی تعلیم در این سن را بسیار اثرگذار خواند و خاطرنشان کرد: خداوند به شما توفیق بدهد که با تلاش و کوشش خود در راه تعلیم و تربیت این بچه‌ها قدم برمی‌دارید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این دیدار با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع کتاب و کتاب‌خوانی گفت: کانون یک پویش کتاب‌خوانی راه انداخته است که به صورت هفتگی یک کتاب به صورت سراسری معرفی شده و بچه‌ها به صورت جمع‌خوانی به خوانش کتاب پرداخته و می‌توانند کتاب را به امانت ببرند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: اولین کتاب در این پویش کتاب به نام «تشنه لبان» است و دومین کتاب « چهل روز عاشقی» است که از انتشارات کانون بوده و مناسب این ایام اربعین است.

مدیرکل ادامه داد: این کتاب ادیبانه به واقعه کربلا اشاره کرده و از شما درخواست داریم که اولین نفر برای خوانش این کتاب در مرکز ما باشید.

ساخت اولین «باغ کانون» در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن

حجت الاسلام طباطبایی هم صفحه‌ای از این کتاب برای کودکان و نوجوانان خواند.

همچنین از یک امیرحسین کودک کتاب خوان مرکز بابت خواندن 100 جلد کتاب‌های کانون در مدت تابستان تقدیر شد.

ساخت اولین «باغ کانون» در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن

در ادامه یکی از کودکان مرکز دلنوشته خود را که برای یک شهید نوشته بود خواند. 

ساخت اولین «باغ کانون» در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن

سپس مدیرکل کانون به همراه محمدتقی ترکاشوند، مدیر آموزش و پرورش شهر سامن از زمین کنار مرکز بازدید کرد و قرار شد با همکاری این اداره برای زیباسازی و آبادانی این زمین اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد و این زمین تبدیل به اولین باغ کانون در سطح استان شود که کودکان و نوجوانان از فضای آن برای اردوهای یک روزه و تفریح و سرگرمی استفاده کنند.

ساخت اولین «باغ کانون» در مرکز فرهنگی هنری شهر سامن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =