کد خبر: 329835
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
بازدید 163
دیدار سرپرست کانون کرمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با محمدرضا وحیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان کرمان، اکبر خدادادی در نشستی که ۱۳  شهریور ۱۴۰۲ با محمدرضا وحیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشت بیان کرد: در کنار دستگاه‌های رسمی آموزشی که فرصت و امکانات محدودی دارند، کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان با طرح برنامه‌های کوتاه و بلند مدت تکلیف و تعریف بسیط و گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: هرچند کانون از لحاظ نیروی انسانی محدودیت دارد ولی بضاعت کار و فعالیت فرهنگی آن بسیار گسترده و تاثیرگذار است و هدف کانون استان به ویژه در این مرحله سوق دادن بیشتر آن به جامعه و بطن زندگی است.

خدادادی با اشاره به اینکه به لحاظ ساختار و نوع فعالیت کانون پرورش فکری نباید با دیگر سازمان‌های آموزشی و فرهنگی مقایسه شود ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر هر کسی بخواهد به تنهایی و جزیره‌ای اقدام کند تصویر کاریکاتوری از تاثیرش به جای می‌گذارد. از طرفی هدررفت سرمایه در برنامه‌های شکلی زیاد است لذا پیوست فرهنگی کانون با دیگر نهادهای فرهنگی و استفاده از مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی کمک‌کننده و راهگشا خواهد بود.

سرپرست کانون کرمان با معرفی مراکز سیار روستایی کانون پرورش فکری به عنوان قدم بزرگی برای برقراری عدالت فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار، همچنین برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و ملی، نگاه و دانش تخصصی و تولیدات و ارایه خدمات به مخاطبان با نیازهای خاص را از رسالت‌های منحصر به فرد کانون پرورش فکری دانست و اظهار داشت: ماموریت کانون ایجاد ساعت و هوای تازه برای اوقات فراغت بچه‌هاست تا نسلی با تراز جمهوری اسلامی پرورش یابد.

همچنین محمدرضا وحیدی در این گفتگو تشریح کرد: شورای فرهنگ عمومی با حضور استاندار، مسئولان انتظامی و امنیتی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی قابلیت همرامی و کمک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای وسعت دامنه فعالیت‌ها را داراست.

همچنین همگرایی و برنامه‌ریزی در کارگروه‌ها و رایزنی در زمینه کار تدوین‌شده فرهنگی کودکان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قابل انجام و پیگیری است.

گسترش مرکز تخصصی کانون مجازی در استان از دیگر مواردی بود که وحیدی همراهی و حمایت صد درصدی برای تجهیز آن را خاطر نشان کرد.

دیدار سرپرست کانون کرمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

 بر همین اساس، مریم نیک‌نفس معاون مالی و اداری کانون استان گزارش کاملی از شرایط مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار و پروژه‌های ناتمام و نیازمند پیگیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارایه داد.

همچنین، مژگان طیاری کارشناس ارزیابی و عملکرد کانون استان هم توضیحاتی پیرامون شاخص‌های ارزیابی کانون پرورش فکری، رقابت ناعادلانه با دیگر دستگاه‌های فرهنگی و تفاوت ارزیابی بین استان‌ها را بیان کرد.

دیدار سرپرست کانون کرمان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =