کد خبر: 330081
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
بازدید 184
رصد ماه در آسمان کانون شاهرود

اعضای کارگاه نجوم مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود و بسطام به تماشای ماه در آسمان شب پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود از برنامه‌ی رصد ماه ویژه اعضای کارگاه نجوم مراکز شاهرود و بسطام در شامگاه دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲، خبر داد و گفت: در این برنامه که والدین نیز حضور داشتند اعضا به تماشای سیاره زحل، کهکشان و یک سحابی نشستند و با چند صورت فلکی آشنا شدند.

رصد ماه در آسمان کانون شاهرود

آقاحسینی هدف ار اجرای این برنامه را کشف حقایق جهان هستی، آشنایی اعضای کارگاه با چگونگی رصد ماه و دیدن از نزدیک این کره‌ی خاکی و پیدا کردن آن در آسمان شب، آشنایی با تلسکوب و اجزای آن و پی بردن به عظمت خدای متعال، عنوان و اظهار کرد: ماه و سیاره مشتری در این شب به مقارنه ‌رسیدند، ماه حدود ساعت ۲۱:۱۰ و مشتری ساعت ۲۱:۲۰ بالای افق شرق - شمال شرق دیده ‌شد. مشتری به شکل نقطه‌ای درخشان در جنوب ماه با فاز ۷۰%  قابل تشخیص بود و این دو جرم تا روشن‌شدن هوا در آسمان قابل رویت بودند و فاصله‌شان به‌تدریج در طول شب بیش‌تر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =