حامد علامتی: بسترهای گسترده برای همکاری فرهنگی میان ایران و چین وجود دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین روز سفر به چین از نمایشگاه هنرهای معاصر جوانان چینی و یکی از مراکز فرهنگی این کشور بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی که به عنوان نماینده جوانان جمهوری اسلامی ایران، به دعوت فدراسیون جوانان و سفارت جمهوری خلق چین، در رویداد بین‌المللی جوانان کشورهای عضو سازمان شانگهای چین حضور یافته است در دومین روز از حضور خود در استان چینگ‌دائو از نمایشگاه هنرهای تجسمی معاصر این شهر و بزرگ‌ترین کتابفروشی این شهر بازدید کرد.

مدیرعامل کانون در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی معاصر این شهر با تاکید بر نقش هنر در معرفی فرهنگ‌ها گفت: کشور چین دارای تاریخ گسترده و کهنی است که می‌تواند در قالب آثار هنری به جامعه جهانی معرفی شود و به روزرسانی سبک در تولید آثار هنری سبب می‌شود تا در دنیای امروز این آثار جایگاه خود را همچنان حفظ کنند.

علامتی: بسترهای گسترده برای همکاری فرهنگی میان ایران و چین وجود دارد

حامد علامتی در ادامه از موفقیت کشور چین در ایجاد بستر هنرهای معاصر برای جوانان چینی قدردانی کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز آمادگی دارد تجربه‌های خود را در تولید آثار هنری با کشورهای عضو سازمان شانگهای به اشتراک گذارد.

مدیرعامل کانون همچنین از یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و کتاب این استان بازدید کرد و گفت: عرضه محصولات فرهنگی یکی از ضرورت‌ها برای نگه‌داشت فرهنگ‌هاست. از آنجایی که کتاب جویبار جاری زندگیست می‌تواند طلوع اندیشه‌ها را در جان جوانان جامعه شکل دهد و آن‌ها را برای پذیرش مسئولیت‌های آینده کشور آماده سازد.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مشترکی میان دو کشور ایران و چین در مسیر تولید محصولات فرهنگی فاخر وجود دارد که لازم است در این هم‌اندیشی‌ها از حداکثر توان موجود برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد.

علامتی: بسترهای گسترده برای همکاری فرهنگی میان ایران و چین وجود دارد

مجمع بین‌المللی فرهنگی جوانان و مجمع توسعه جوانان سازمان همکاری شانگهای چین با هدف انجام گفت‌وگوهای جوانان و به اشتراک‌گذاری تجربه‌های کاری کشورهای سازمان همکاری شانگهای این رویداد را برگزار می‌کنند.

شورای سران کشورهای عضو سازمان شانگهای با همراهی فدراسیون جوانان چین، این رویداد را از ۱۶ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳) در دانهوانگ استان گانسو و چین‌گدائو استان شاندونگ برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =