اختتامیه فراخوان مکاتبه‌ای ویژه کودکان کار در کانون سمنان

آیین اختتامیه فراخوان مکاتبه‌ای «به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد» با مشارکت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده هانی در پنجمین‌روز از هفته‌ی دولت ویژه کودکان کار برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری آیین اختتامیه فراخوان مکاتبه‌ای «به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد» با حضور فرزانه رحمانی نویسنده و کارشناس بخش مکاتبه‌ای، پیش از ظهر دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ هم‌زمان با پنجمین‌روز از هفته‌ی دولت در سالن کنفرانس کوثر، خبر داد و گفت: این فراخوان از برنامه‌های کتاب کار سال جاری بوده که با مشارکت مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده هانی به‌منظور توسعه‌ی عدالت اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار، آموزش کودکان و نوجوانان محروم از امکانات آموزشی و کشف و پرورش استعدادهای ادبی ویژه ۲۰ کودک کار شهرستان سمنان، اجرا و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

اختتامیه فراخوان مکاتبه‌ای ویژه کودکان کار در کانون سمنان

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان دولت و ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان مرکز حمایتی هانی درخصوص فعالبت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی و...، مطالبی بیان کرد.

رحمانی پس از آشنایی با اعضا و ابراز خرسندی از حضور در جمع آن‌ها به برگزاری دو کارگاه ادبی خلاق پرداخت.

اختتامیه فراخوان مکاتبه‌ای ویژه کودکان کار در کانون سمنان

وی در کارگاه اول پیرامون شخصیت و شخصیت‌پردازی در داستان، مطالبی بیان کرد و از اعضا خواست تا ایده‌های خود را روی کاغذ نوشته و در پایان به خوانش آن بپردازند.

در کارگاه دوم نیز رحمانی از اعضا خواست تا دایره‌ای روی  برگه‌های خود کشیده و در مرکز دایره، نام اشیا یا مکانی که دوست دارند، بنویسند و در اطراف دایره هم چیزهای مورد علاقه‌ی خود را با ذکر دلیل، اضافه کنند.

اختتامیه فراخوان مکاتبه‌ای ویژه کودکان کار در کانون سمنان

گفتنی است، خوانش چند اثر برگزیده این فراخوان، روایت قصه، اهدای کتاب به شرکت‌کنندگان و تقدیم لوح و هدیه به برگزیدگان از دیگر بخش‌های این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =