کد خبر: 330183
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
بازدید 285
«بر موج دانایی» سوار شدند

اعضای مرکز شماره ۸ کانون استان تهران همراه با سودابه امینی پایان فعالیت‌های تابستانه را جشن گرفتند و به موضوع شاهنامه پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی کانون استان تهران، ۱۲۰ نفر از اعضا و خانواده‌های مرکز شماره ۸  روز یکشنبه ۱۹ شهریور با حضور سودابه امینی شاعر کودک و بزرگسال، نویسنده، پژوهشگر و فعال اجتماعی در زمینه‌ی کودک و نوجوان جشن تابستان را با موضوع شاهنامه برگزار کردند.

در ابتدای برنامه مبین بشیر گودرزی آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و در ادامه  پس از خوشامدگویی مجری، نمایش خیال آینه بر اساس کتاب «فرانک» نوشته سودابه امینی، به کارگردانی لیلا افسری با بازی اعضای نونگاه مرکز: محمد حسین شادی در نقش ابلیس، صدرا عیسی پور در نقش ضحاک، مهراد دنیوی در نقش مرداس و رهام بشیر گودرزی در نقش راوی و با حمایت نرگس کمک(محمودان) به روی صحنه رفت. در ادامه حنانه بیگی قصه نخودی را اجرا کرد.

»بر موج دانایی «سوار شدند

»بر موج دانایی «سوار شدند

»بر موج دانایی «سوار شدند

»بر موج دانایی «سوار شدند

»بر موج دانایی «سوار شدند

 در بخش دیگری از برنامه سودابه امینی از سال هایی که در کانون مشغول بودند یاد کرد و خاطره‌ای از  تاسیس مرکز شاهنامه‌خوانی در استان چهارمحال بختیاری، مرکز فارسان تعریف کرد و نکات جالب توجهی را در مورد شاهنامه و شاهنامه‌خوانی بیان کرد. ایشان شاهنامه را مادر بسیاری از آثاری که به اقتباس نوشته می‌شوند خواند و کتاب فرانک را هم فرزند شاهنامه نامید و از اعضا خواست تا وقت خود را صرف خواندن کتاب‌های ارزشمند کنند و حضور مربیان متخصص و والدین همراه را که در کانون راه را برای شما روشن می‌کنند قدر بدانند.

ادامه جلسه با پرسش و پاسخ همراه بود و اعضا انتخاب شخصیت‌های کمتر دیده شده شاهنامه را در داستان فرانک جذاب توصیف کردند و میهمان برنامه روایت زنان شاهنامه و اهمیت زنان در این اثر را برای رسیدن به خیر و نیکی و تلاش برای از بین بردن شر و بدی برای مخاطب معاصر تاثیرگذار توصیف کرد. و در پاسخ به اعضایی که علاقه‌مند به خواندن شاهنامه هستند گفت: تلاش کنید از شاهنامه رونویسی کنید و در کارگاه‌های نوشتن خلاق حاضر باشید و حلقه طلایی بین کتاب و اعضا، مربیان هستند این حلقه طلایی را دریابید.

»بر موج دانایی «سوار شدند

»بر موج دانایی «سوار شدند

»بر موج دانایی «سوار شدند

»بر موج دانایی «سوار شدند

در ادامه نگین اسدی و هلنا احمدی اشعار خود را خواندند. برنامه بعدی شاهنامه‌خوانی اعضای کودک با با مربی‌گری بهناز ابوالوفایی بود. ارغوان ثقفی نیا و مرسانا ذکری با تنبک‌نوازی، شاهنامه‌خوانان: رزا قائم پناه، نورا معتمدی و مانلی محمودان را همراهی کردند.

در ادامه مانلی محمودان قصه کمربند غول را اجرا کرد و تابلوی کلاژی را که بر اساس کتاب فصل آهو و کبوتر اثر سودابه امینی تهیه کرده بود به میهمان اهدا کرد. بخش پایانی برنامه از میهمان با لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد و جوایزی به فعال در فصل تابستان اهدا شد و از آتوسا معصوم‌زاده برای ۴ ماه تلاش در مرکز ۸ تقدیر شد.

و در پایان از تمامی میهمانان پذیرایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =