طرح‌ کانون‌مدرسه دست‌یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل‌می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اجرای «طرح‌کانون‌مدرسه» ما را به اهداف نظام تعلیم و تربیت و پیروزی در «جنگ عرضه‌ها» نزدیک‌می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، محمد فائزی با بیان این مطلب افزود: افزایش وفاق و هم‌گرایی در سطوح مختلف کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و اجرایی شدن برنامه‌های مشترک، نقش به‌سزایی در نیل به اهداف دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در این میان به بازار گسترده عرضه کالاهای فرهنگی به نسل کودک و نوجوان اشاره و با بیان‌این‌که امکانی برای پیش‌بینی برآیند عرضه‌ها وجودندارد، تصریح‌کرد: ضرورت‌دارد با عرضه‌ی هنرمندانه و ارایه بسته‌های فرهنگی متناسب با ساختارهای وجودی مخاطب، به ضریب پذیرش آموزه‌ها کمک‌کنیم.

او که در نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در رشت سخن‌می‌گفت، به تلاش‌های مخرب دشمنان برای بسته‌بندی شکیل محتوای فکری فاسد و عرضه به نسل کودک و نوجوان اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن مقابله با این چالش‌ها افزود: هنگامی که سخن به‌جا و درستی داریم، لازم‌است برای ارایه هنرمندانه آن برنامه‌ریزی‌داشته‌باشیم.

وی در عین‌حال، موانع و چالش‌های پیش‌روی فعالان فرهنگی را موردتوجه قرارداد و با خاطرنشان‌کردن برخی مقاومت‌ها در پذیرش حقیقت و آموزه‌های درست گفت: خلاقیت‌ورزی و عرضه مخاطب‌پسند می‌تواند دریچه‌ای  رو به قلب و اندیشه مخاطبان بازکند.

محمد فائزی، دلبستگی فعالان عرصه فرهنگ به کارکردهای موثر کانون پرورش فکری را نیز یادآورشد و  با توان‌مند و مجرب توصیف‌کردن مربیان این نهاد فرهنگی اظهارداشت: جلب‌نظر و همراه‌سازی کودکان و نوجوانان در خارج از وقت‌های موظفی، گویای موفقیت کانون محسوب‌می‌شود.

این مدیرفرهنگی در همین‌حال، اشاره‌ای به اثربخشی طرح کانون‌مدرسه با مشارکت کانون و پرورش فکری و آموزش و پرورش داشت و با تاکید بر این موضوع که اجرای این طرح ما را به اهداف نظام تعلیم‌وتربیت نزدیک‌می‌کند، افزود: نیازمند افزایش تعامل و هم‌گرایی‌ها هستم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان با قدردانی از برنامه‌ریزان این نشست و ارزش‌مند ارزیابی‌کردن سفر فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به استان ابزارامیدواری‌کرد تا در سایه تعاملات گسترده مسئولان دو مجموعه در سطح کشور و استان، پیروزی هرچه بیش‌تر در «جنگ عرضه‌ها» را شاهدباشیم.

طرح‌ کانون‌مدرسه دست‌یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل‌می‌کند

گفتنی است، این نشست هم‌اندیشی، ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ در سالن سینمای اداره‌کل کانون استان گیلان در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =