سفیران قصه‌گویی به مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ اعزام‌می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از اعزام سفیران قصه‌گویی این مجموعه به دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی خبرداد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سید جلیل میرعظیمی طی نشست با رئیس حوزه هنری استان گیلان با بیان این مطلب‌افزود: اعزام سفیران قصه‌گویی، به‌منظور جریان‌سازی فرهنگی و همراه‌سازی حداکثری جامعه، به ویژه مسئولان دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت‌می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در همین‌حال، به محورهای موضوعی این جشنواره اشاره و قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و هم‌چنین قصه‌های آزاد را بستری برای فرهنگ‌سازی و ارایه الگوهای مناسب عنوان‌کرد.

سفیران قصه‌گویی به مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ اعزام‌می‌شوند
سید جلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون گیلان

میرعظیمی هم‌چنین، هم‌افزایی و افزایش مراوادت فرهنگی و تعامل افزون‌تر مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ را از دیگر دست‌آوردهای برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان نیز از رخدادهای خوب این رویداد بین المللی است.

مدیرکل کانون استان گیلان در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرداخت و با عناصر فعال و پویا توصیف‌کردن کودکان اظهارکرد: نیازمند ارایه خوراک فکری مناسب به این نسل و تربیت مردانِ‌میدان حوزه کودک ونوجوان هستیم .

این مدیرفرهنگی در این هم‌نشینی فرهنگی، فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و تلاش این مجموعه جهت بسط ‌و گسترش فرهنگ کتاب‌ وکتاب‌خوانی را یادآورشد و با خاطرنشان‌کردن اجرای طرح «در مسیر دانایی، بربال‌کتاب» به‌منظور ارسال کتاب‌ به مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور و راه‌اندازی پویش کتاب‌خوانی با همراهی صدا و سیما گفت: ضروری است بستری برای گنجاندن هرچه‌بیش‌تر کتاب در سبد خرید خانواده‌ها فراهم‌شود.

او دیگربخش صحبت‌های خود در نشست با رئیس حوزه هنری استان را به تشریح برنامه‌های کانون در حوزه تولید فیلم، سریال و پویانمایی اختصاص‌داد و با اشاره به برنامه‌ریزی برای اکران پویانمایی «بچه‌زرنگ»، از نیمه دوم مهر سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: برای بهره‌مندسازی هرچه‌بیش تر مخاطبان، اختصاص سالن‌های مناسب، ارایه بلیط‌های نیم بها و همراه‌سازی دستگاه‌های فرهنگی، به‌ویژه آموزش و پرورش، حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستورکار قراردارد.

قدردانی از نگاه فرهنگی مسئولان حوزه هنری استان و استقبال از همراهی و مشارکت آنان در پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کودک و نوجوان‌محور، پایان‌بخش سخنان مدیرکل کانون استان گیلان به‌شمارمی‌رفت.

حوزه کودک در اولویت است

رئیس حوزه ‌هنری استان گیلان هم طی‌این نشست، ضمن ارزش‌مند ارزیابی‌کردن هم‌گرایی‌ها، به تشریح اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های این مجموعه، به ویژه در حوزه کودک ونوجوان پرداخت.

سیدرسول منفرد در همین ارتباط، به بازنگری زیست‌بوم حوزه هنری و طرح‌ریزی برنامه‌های ۳ ساله مجموعه اشاره و اظهارکرد: کار با موضوع «هویت» برای مخاطبان کودک ونوجوان نیز از اهداف ترسیم‌شده برای حوزه هنری در استان گیلان است و بستری مناسب برای تعامل و هم‌گرایی هرچه‌بیش‌تر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فراهم‌می‌کند.

سفیران قصه‌گویی به مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ اعزام‌می‌شوند
سیدرسول منفرد، رئیس حوزه هنری گیلان

او این روند را گام‌به‌گام و تدریجی اعلام‌کرد و با اشاره به اختصاص میز قصه، تولید کتاب و آماده‌سازی تئاتر و نمایش‌های عروسکی گفت: تولید نمایش عروسکی «مرد مهربان جنگل» طی سال‌گذشته، با استقبال همراه‌بود و برای سال‌جاری، آماده‌سازی و اجرای بخش دوم این نمایش در دستورکار قراردارد.

منفرد هم‌چنین، همراهی در برگزاری جشنواره قصه‌گویی کانون را مورداستقبال‌خواند و افزود: در صورت اندیشیدن تمهیدات لازم آمادگی‌داریم، اهداکننده ۵ جایزه ویژه بخش معرفی شخصیت‌های مطرح گیلان باشیم.

رئیس حوزه هنری گیلان دراین میان، به اهمیت چاپ و انتشارکتاب‌های کودک، با موضوع قصه‌ و قصه‌گویی پرداخت و حمایت این مجموعه از نویسندگان و مشارکت در چاپ و انتشار این آثار را اولویت خواند.

حمایت از اکران پویانمایی بچه‌زرنگ، از تولیدات کانون پرورش فکری نیز از دیگر مواردی بود که مورد تاکید منفرد قرارگرفت و وی با خاطرنشان‌کردن نقش حوزه هنری به‌عنوان پخش‌کننده مهم حوزه کودک و نوجوان گفت: در مرکز استان گیلان نیز برای اکران این پویانمایی در سینماسپیدرود رشت برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سیدرسول منفرد بخش پایانی صحبت‌های خود را به اهمیت فعالیت‌های کودک‌محور اختصاص‌داد و تصریح‌کرد: حوزه کودک، از اولویت‌های ما است و برای اجرای برنامه‌های مشترک و راه‌اندازی لیگ‌های کتاب‌خوانی برای این گروه سنی آمادگی‌داریم.

محمد پُرحلم، معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان هم طی این نشست، به ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه این مجموعه و کانون پرورش فکری اشاره و با بیان‌این‌که نقطه تمرکز هردو مجموعه «فرهنگ و هنر» است، از آمادگی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارایه منابع در حوزه قصه‌وقصه‌گویی و هم‌چنین، در اختیارقراردادن منابع صوتی و تصویری این مجموعه برای برگزاری هرچه‌بهتر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون خبرداد.

سفیران قصه‌گویی به مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ اعزام‌می‌شوند
محمد پُرحلم، معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان

شایان‌ذکر است، این نشست صبح روز دو شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی حوزه هنری استان گیلان در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =