اگر کودکان فرصت کشف و تجربه داشته باشند به استقلال می‌رسند

 مدیر کل کانون البرز به همراه مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان استان در جشن شکوفه‌ها حضور یافت. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز،  همزمان با جشن شکوفه ها در سراسر کشور در استان البرز نیز ۴۸ هزار کلاس اولی در ۱۰ هزار کلاس درس امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ آغاز سال تحصیلی خود را جشن گرفتند .
زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز نیز به همراه علی حجرگشت، مدیر کل آموزش  و پرورش و جمعی از مسؤولان استان، در این آیین که در دبستان عترت کرج برگزار شد حضور یافت. 
علی حجرگشت در این مراسم از خانواده‌ها خواست به معلمان آموزش و پرورش اعتماد کنند و افزود  امروز تمام تلاش خود را برای تعلیم و تربیت هرچه بیشتر دانش آموزان به کار گرفته‌ایم .
زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز نیز در سخنانی در این مراسم ضمن معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،به ضرورت استقلال کودکان اشاره کرد.
این متخصص حوزه‌ی کودک در ادامه خطاب به خانواده‌ها گفت اگر به فرزندانتان اجازه‌ی کشف و تجربه بدهید و اجازه بدهید که خودشان فعالیت‌های شخصی و فردی‌شان را انجام دهند، آن‌ها به استقلال خواهند رسید.
عاشری که خود دارای چهار فرزند است و سومین فرزند کلاس اولی را امروز راهی مدرسه کرده است گفت خانواده‌ها برای بچه‌ها از مدرسه و کلاس اول اصطلاحا غول نسازند و توصیه‌های سازنده‌ای برای ایجاد فرصت استقلال در کودکان ارائه کرد.
 لازم به توضیح است که استان البرز دارای حدود  ۵۷۰هزار دانش آموز است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در قالب طرح کانون-مدرسه و همچنین بازدید مدارس و میهمانی گل‌ها  به بخشی از این دانش آموزان در سال جدید با اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی خدمت‌رسانی خواهد کرد. 
همچنین دانش آموزان از نمایش‌ها ، پویانمایی«بچه زرنگ» و دیگر فعالیت‌های تدارک دیده شده در مراکز کانون نیز بازدید خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =