ثبت تصاویر آیینی و مذهبی موضوع ‌محوری قرارگرفت

سی‌ونهمین نشست اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان به‌میزبانی مرکز مجتمع این مجموعه فرهنگی در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، انجمن‌های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌منظور هم‌افزایی، ارتقای سطح آگاهی‌های هنری اعضای انجمن در سایه هم‌نشینی با صاحب‌نظران و فعالان این عرصه و تشویق نوجوانان علاقه‌مند برگزارمی‌شود.

سی‌ونهمین نشست اعضای انجمن عکاسان نوجوانان کانون پرورش فکری  گیلان نیز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ با حضور محمدرضا ستاره‌شناس، کارشناس ارشد سینما و مدرس دانشگاه و همراهی کارشناسان هنری، رابط انجمن عکاسی کانون استان، مربیان فرهنگی و اعضای نوجوان عضو این انجمن صورت‌پذیرفت و «عکاسی آیینی و مذهبی» محور برنامه‌ قرارداشت.

ثبت تصاویر آیینی و مذهبی موضوع ‌محوری قرارگرفت

محمدرضا ستاره‌شناس طی این نشست، اهمیت ثبت عکس‌های آیینی و مذهبی  را مورد توجه قرارداد و ثبت این تصاویر را  مستندسازی هویت دینی و اجتماعی ملت‌ها توصیف‌کرد .

این مدرس کانون و دانشگاه در همین زمینه، پیشینه این سبک از عکاسی در ایران و جهان را مرورکرد و با نمایش تعدادی از تصاویر برگزیده این حوزه، به تشریح نقاط برجسته و بارز این عکس‌ها پرداخت.

وی در این میان، معرفی دوربین‌های مناسب برای به تصویرکشیدن تصاویر را در دستورکار قرارداد و از لزوم آشنایی با یک‌سوم‌ها، شناخت نقاط طلایی و زاویه‌ها در عکاسی برای حاضران صحبت‌کرد.

ستاره‌شناس در همین‌حال، اهمیت خلاقیت‌ورزی را مورد تاکیدقرارداد و با بیان‌این‌که تمدن بشری مدیون و مرهون خلاقیت است، افزود: نوآوری، خلق دست‌آوردی اصیل و ارزش‌مند و برگرفته از فرآیندهای خودآگاه و ناخودآگاه است. و نقشی غیرقابل انکار در پیشرفت‌های روزافزون انسان‌دارد.

توصیه به عکاسان نوجوان برای تقویت نگاه خلاق، پرهیز از درگیری با پیچیدگی‌های عکاسی و ایجاد ارتباط ساده و موثر با محیط‌پیرامون، دیگربخش صحبت‌های محمدررضا ستاره‌شناس بود و وی درپایان به پرسش‌های حاضران در سی‌ونهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان پاسخ‌گفت.

ثبت تصاویر آیینی و مذهبی موضوع ‌محوری قرارگرفت

ثبت تصاویر آیینی و مذهبی موضوع ‌محوری قرارگرفت

ثبت تصاویر آیینی و مذهبی موضوع ‌محوری قرارگرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =