معرفی عملیات «ثامن الائمه» و حصر آبادان با رادیو ایام

رادیو ایام از آن کارهای شاخص و بی‌نظیری است که با توجه به توانایی مرکز فرهنگی هنری شماره 3 شهرستان ملایر به منظور معرفی و پاسداشت مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی صورت می‌گیرد که در هفته دفاع مقدس به معرفی حصر آبادان پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هنگامی که آبادان در محاصره دشمن قرار گرفت؛ حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که: «حصر آبادان باید شکسته شود» در پی دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ یکی از ۴ عملیات بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس به نام عملیات «ثامن الائمه» رقم خورد.

شکستن حصر آبادان و تحقق «باید» مورد تاکید امام خمینی (ره) یک روی سکه موفقیت عملیات ثامن الائمه (ع) بود، روی دیگر آن، اما شکستن هژمونی اشغالگری رژیم بعث و آغاز مسیری بود که تمام خاک ایران را از چنگ دیکتاتور عراق آزاد کرد.
 
دو سال پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، رژیم بعث چنان به پیروزی‌ها و اشغالگری‌های خود غره بود که تصوری از شکستن این هیمنه و عقب نشینی از مناطق تحت تصرف خود نداشت. عملیات ثامن الائمه (ع)، اما نشان داد که رزمندگان ایران، پس از دوسال دفاع، توان حمله به دشمن و رفع حصر شهرهای خود را دارند.

معرفی این پیروزها و تبیین دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان باید به صورت خلاقانه و جذاب صورت بگیرد و رادیو ایام از آن کارهای شاخص و بی‌نظیری است که با توجه به توانایی مرکز فرهنگی هنری شماره 3 شهرستان ملایر به منظور معرفی  و پاسداشت مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی چون ایام دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

معرفی عملیات «ثامن الائمه» و حصر آبادان با رادیو ایام

مربی مسئول مرکز شماره 3 شهرستان ملایر در خصوص راه‌اندازی رادیو ایام گفت: این مرکز با راه‌اندازی رادیو ایام با همکاری اعضای این مرکز به معرفی دقیق، کوتاه و جذاب از ایام خاص با امکانات موجود در مرکز پرداخته و همین باعث ایجاد علاقه بسیار  بین اعضای مرکز برای شرکت در این برنامه شده است.

محسن کریمی ادامه داد: یکی از چیزهایی که علاقه‌مندی زیادی در بین کودکان و به ویژه نوجوانان راه پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد پادکست‌هاست. ساخت پادکست با مشارکت جدی اعضا می‌تواند یکی از راه‌های کمک‌کننده  به ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: رادیو ایام با سه هدف مهم انجام می شود: اولین هدف بالا بردن شور و اشتیاق در شرکت برای مناسبت‌های ملی - مذهبی، دومین هدف تشویق به کنکاش اعضا در مورد فهم مناسبت‌های مختلف تقویمی و سومین هدف فراهم آوردن محیطی جذاب برای بیان داشته‌ها و خوانده‌ها.

 کریمی ادامه داد: با این رویکرد، مرکز فرهنگی هنری شماره 3 ملایر  فعالیت رادیو ایام را به عنوان فعالیت شاخص سال جاری خود برگزید از این رو ساخت پادکست در مهم‌ترین مناسبت‌های هر فصل انجام می شود.

معرفی عملیات «ثامن الائمه» و حصر آبادان با رادیو ایام

مربی مسئول مرکز شماره 3 شهرستان ملایر بیان کرد:‌ برای انجام هر یک از برنامه‌های رادیو ایام اعضای علاقمند  به این فعالیت باید مدتی قبل از رسیدن به مناسبت مورد نظر برای تولید پادکست، هر آنچه که مناسب تولید پادکست باشد چون نمایش رادیویی، شعر خوانی ، معرفی کتاب و... را زیر نظر مربی تمرین کنند و  بعد از آمادگی نسبی برنامه به شکل فایل صوتی ضبط می‌شود.

وی ادامه داد:‌ یک نفر نیز به عنوان مجری این برنامه رادیویی انتخاب می‌شود. سپس با تدوین این فایل‌ها توسط نرم‌افزارهای ساخت پادکست، در هر فصل یک برنامه رادیویی خروجی فعالیت این مرکز است. 

کریمی گفت: این خروجی می‌تواند علاوه بر لوح فشرده، در شبکه‌های اجتماعی مختلف بارگزاری شود تا علاقه مندان در بستر اینترنت نیز بتوانند این برنامه را بشنوند.

وی خاطرنشان کرد: اولین شماره رادیو ایام به مناسبت هفته عفاف و حجاب با عنوان رادیو حجاب تهیه و در  گروه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شد و این شماره از رادیو ایام به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع آزادسازی حصر آبادن و عملیات ثامن‌الائمه تهیه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =