حضور چشم‌گیر کانون در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان

سه پویانمایی و یک فیلم سینمایی کانون پرورش فکری به بخش مسابقه پویانمایی کوتاه و بلند داستانی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان راه پیدا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با معرفی اسامی فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه بلند داستانی و بخش مسابقه پویانمایی کوتاه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سه پویانمایی و یک فیلم سینمایی از تولیدات کانون پرورش فکری در این دوره از جشنواره حضور دارند.

برهمین اساس از بین ۵۱ فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه بلند داستانی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۱۴ اثر انتخاب شدند که «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و با تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی از تولیدات کانون پرورش فکری در این بخش حضور دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که ۱۲ سال از ازدواج‌شان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندان‌شان را بهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.»

همچنین در بخش مسابقه پویانمایی کوتاه این دوره از جشنواره، از بین ۱۱۸ فیلم پویانمایی کوتاه متقاضی شرکت در این بخش، ۱۲ فیلم معرفی شدند.

از ۱۲ فیلم انتخاب شده در بخش مسابقه پویانمایی کوتاه، سه پویانمایی«جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «ده سالگی» به کارگردانی فاطمه جعفری و «گیلگَمِش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور دارند.

این سه پویانمایی تاکنون موفق به کسب جایزه از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شدند.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان به‌دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۵ تا ۲۰ مهر سال ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =