نشست آموزشی «روایت خاطره به زبان قصه» در کانون دامغان و سمنان

نشست آموزشی «روایت خاطره به زبان قصه» در راستای شیوه‌نامه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری دامغان و سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نشست آموزشی با عنوان «روایت خاطره به زبان قصه» در راستای شیوه‌نامه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و جشنواره استانی «قصه‌های پشت خاکریز» از برنامه‌های مصوب دومین کنگره بزرگ‌داشت سه‌هزار شهید استان طی دو بازه‌ی زمانی در صبح و عصر سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری دامغان و سمنان، برگزار شد.

نشست آموزشی «روایت خاطره به زبان قصه» در کانون دامغان و سمنان

سکینه پارسا کارشناس‌مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون سمنان و دبیر جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی و نماینده انجمن قصه اظهار داشت: این برنامه با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با دعوت از محبوبه صرفی پژوهشگر قصه و مریم صرفی مدرس و داور قصه‌گویی پیرامون شعار جشنواره مبنی بر «با قصه لبخند بسازیم» با هدف تقویت جایگاه قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای­ دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان و مدرسان حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه، ارتقای کمّی و کیفی فعالیت قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، اجرا و با استقبال آن‌ها و جمعی از والدین روبه‌رو شد.

وی افزود: مدرسان نشست ضمن اشاره به تعریف قصه و تفاوت آن با خاطره و داستان درخصوص چرایی و چگونگی تبدیل خاطره به قصه و روایت آن به زبان قصه مطالبی بیان کردند.

نشست آموزشی «روایت خاطره به زبان قصه» در کانون دامغان و سمنان

پارسا با بیان این‌که جشنواره استانی «قصه‌های پشت خاکریز» از برنامه‌های مصوب کمیته کودکان و نوجوانان در دومین کنکره بزرگداشت سه هزار شهید استان است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به روایت خاطره‌های رزمندگان اسلام به زبان قصه بپردازند.

وی یادآور شد: چگونگی ورود قصه گو برای روایت قصه، افزایش حادثه‌ها در قصه، ایجاد تعلیق، توصیف مکان و زمان، پرداخت متن قصه  یا قصه‌نامه، شناخت تفاوت راوی در خاطره و قصه‌گو در قصه، زاویه دید از دیگر مطالب بیان‌شده در این نشست بود.

نشست آموزشی «روایت خاطره به زبان قصه» در کانون دامغان و سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =