کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی» در کانون سمنان برگزار شد

کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی» با دعوت از بهزاد دارابی نویسنده و مدرس دانشگاه، ویژه مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

به‌ گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل کانون استان سمنان، کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی(نیازها و توانمندی‌های دوران کودکی و نوجوانی)» با دعوت از بهزاد دارابی نویسنده و مدرس دانشگاه، ۵ و ۶ مهر ۱۴۰۲ به‌مدت ۱۲ ساعت، ویژه مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، پستی و سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌صورت حضوری و مجازی در سالن کوثر برگزار شد.

کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی» در کانون سمنان برگزار شد

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تبریک هفته‌ی دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال جنگ تحمیلی و هم‌چنین فرارسیدن هفته‌ی وحدت از مدرس و فراگیران شرکت‌کننده در دوره آموزشی، قدردانی کرد و از آن‌ها خواست تا با دقت و توانایی فردی، سعی در عملی‌کردن هرچه بیش‌تر آموخته‌های خود در ارتباط با مخاطبان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری داشته باشند.

کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی» در کانون سمنان برگزار شد

وی افزود: این کارگاه آموزشی از دوره‌های پیش‌بینی‌شده‌ واحد آموزش و پژوهش در کتاب کار سال جاری بود که با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های شغلی مسئولان و مربیان مراکز کانون استان در راستای افزایش مهارت‌آموزی آن‌ها برگزار شد.

شناخت مخاطب، نقش بسزایی در برقراری یک ارتباط خوب و سازنده دارد

دارابی در ابتدای سخنانش ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان و هم‌چنین قدردانی از مدیرکل و کارشناس آموزش و پژوهش بر نقش مربیان در شناخت نیازها و توجه به توانمندی‌های دوران کودکی و نوجوانی، تأکید کرد.

کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی» در کانون سمنان برگزار شد

وی در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان به‌خاطر تفاوت در سن، جنس و...، رویکرد‏ متفاوتی به دنیای بیرون خودشان دارند، افزود: شناخت مخاطبان برای سخن‌گفتن با آن‌ها، نقش بسزایی در برقراری یک ارتباط خوب و سازنده دارد.

مدرس این کارگاه آموزشی یادآور شد: مهارت‌ها، دانش‌ها، تجربه‌ها و توانایی‌ها، فقط موقعی مفید هستند که شما در جای درست خودتان قرار داشته باشید.  

کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی» در کانون سمنان برگزار شد

دارابی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که اساس نیاز کودکی، کشف و تکرار است، گفت: در کودکی، تقلید را مشاهده می‌کنیم؛ اما در نوجوانی، نوجوان تمایل دارد تا به روش خودش یاد گیرد و تجربه کند و پذیرش و تأیید از سوی دوستانش را می‌طلبد پس در برخورد با نوجوان بایست از پیشنهادهای خردمندانه استفاده شود.

گفتنی است، مباحثی چون بررسی ویژگی‌های دوران کودکی و نوجوانی، چگونگی رفتار و برخورد با مخاطبان کودک و نوجوان، چگونگی جذب مخاطب نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، شناخت ترس‌ها، خشم‌ها و غم‌های دوره نوجوانی، فرآیندهای فکری و خطرپذیری نوجوان، اصول اخلاقی و ارزشی در نوجوانی، جست‌وجوی هویت و...، به‌صورت نظری و تئوری از دیگر موضوعات این کارگاه آموزشی بود.

کارگاه آموزشی «مخاطب‌شناسی» در کانون سمنان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =