کد خبر: 330776
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
بازدید 177
نشست خبری کانون پرورش فکری کرمان برگزار شد

نشست خبری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور سرپرست کانون استان و خبرنگاران شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۸ مهر ۱۴۰۲ در نشستی با خبرنگاران خبرگزاری‌های فارس، باشگاه خبرنگاران جوان، ایکنا و راه آرمان ‌کرمان پیرامون برنامه‌های هفته ملی کودک، بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، اکران انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» و سایر برنامه‌های نیم‌سال دوم ۱۴۰۲ کانون استان گفتگو کرد.
بنابر این خبر، خدادادی ابتدا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تخصصی‌ترین نهاد برای کودک و به ویژه نوجوان معرفی و بیان کرد: رسانه‌ها در به رسمیت شناختن دوران کودکی و زیست‌جهان کودک که در آموزه‌های دینی و علمی ما و نگاه صاحب‌نظران دوران بسیار ویژه‌ای دارد می‌توانند کمک‌کننده باشند.
وی با اشاره به اینکه مبتنی بر آیه شریفه قرآن کلیدواژه پرورش بر آموزش اولویت دارد افزود: برنامه روش‌مند و هدف‌مند کانون پرورش فکری در کنار پرداختن به سرگرمی، متناسب با روانشناسی رشد و بیان هنرمندانه برای پرورش کودک تراز جمهوری اسلامی است. کودکی که دانا، بالنده، امیدوار، آشنا به ارزش‌ها  و آینده‌ساز کشور است.
خدادادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را چون معدن کشف نشده‌ای دانست که با استفاده از رسانه‌ای که خداوند به آن توصیه کرده یعنی قصه و کتاب فعالیت دارد و باید بیشتر از پیش از ظرفیت تخصصی، علمی و باسابقه آن استفاده شود.

سرپرست کانون استان در بخش دیگر این نشست، شعار هفته ملی کودک را «کودکی بهتر، زندگی بهتر» ذکر کرد و  گفت: هفته ملی کودک امسال از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه با آغاز طرح «شصتم خبردار شد» در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان کرمان برگزار می‌شود. «طرح شصتم خبردار شد» مرور و اجرای شصت فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شصت روز با محوریت ۳۴ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و پنج مرکز سیار روستایی و شهری کانون استان کرمان است.
همچنین، برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در پاییز ۱۴۰۲ و اجرای مرحله استانی آن از ۲۷ تا ۲۹ آبان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست خبری بود.
خدادادی با اشاره به مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی به عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین بخش‌های جشنواره قصه‌گویی را مدرن و کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره و بخش۹۰ثانیه‌ای و همچنین محورهای اساسی آن را قصه‌های قرآنی، کارآفرینان و صاحب‌نامان، اسطوره‌ها و آزاد معرفی کرد.
وی رویکرد جشنواره قصه‌گویی و به طور کلی کانون پرورش فکری را مردمی‌سازی و ترویج آن در فضاهای عمومی ذکر کرد و عناوین سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و بهترین لبخند را از بخش‌های ویژه این دوره جشنواره نام برد.
در پایان اکران انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «گروه هنرپویا» و رتبه اول بخش انیمیشن جشنواره فجر سال گذشته موضوع مورد گفتگوی این نشست خبری بود.
«بچه‌زرنگ» در شهر کرمان در دو سینمای «شهرتماشا» و «مهتاب» از ۵ مهر ۱۴۰۲ بیش از یک ماه اکران می‌شود و ماجرای پسر بچه‌ای به نام محسن است که خود را ابرقهرمان می‌داند. او در یک اتفاق نادر، به جنگلی اسرارآمیز قدم می‌گذارد و با حیوانات منقرض شده ایران مواجه می‌شود، این آغاز یک ماجرای پیچیده برای نجات آخرین ببر ایرانی است. پخش «بچه زرنگ» را فیلمیران بر عهده دارد و این فیلم به سرگروهی پردیس سینمایی کوروش اکران می‌شود.

نشست خبری کانون پرورش فکری کرمان برگزار شد

نشست خبری کانون پرورش فکری کرمان برگزار شد

نشست خبری کانون پرورش فکری کرمان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =