برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری کانون کنگاور

هم‌زمان با برنامه‌های هفته‌ی وحدت، برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری کانون کنگاور انجام گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، هم‌زمان با برنامه‌های هفته‌ی وحدت، برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری کانون کنگاور انجام گرفت .
واژه انس، یعنی خو گرفتن و آرام یافتن به چیزی و انس گرفتن، یعنی همدم بودن، خو گرفتن، ارتباطی فراتر از یک رابطه معمولی و ارتباطی مستحکم که موجب تأثیرپذیری و تأثیرگذاری باشد؛ با تعریفی این چنین، انس نوجوانان با قرآن، معنای ژرف‌تری به خود می‌گیرد و هدفی والاتر برایش قابل تصور است؛ هدفی که دلیل نزول قرآن است. انس با قرآن، یعنی آموختن قرآن (قرائت صحیح قرآن)، استمرار بر قرائت قرآن، فهم قرآن و تدبر در آیات آن و عمل به قرآن؛ امّا کمال انس با قرآن، زمانی حاصل می شود که موجب تغییر رفتار شود؛ بدان صورت که شخص و به دنبال آن جامعه، به آرامشی معنوی دست یابند و از دغدغه هایی که گریبان‌گیر افراد یا جامعه غیردینی است، برهند. راه انس با هر چیزی، ارتباط زیاد با آن است و این مطلب از نظر روان شناختی، مسلم و غیر قابل انکار است.

برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری کانون کنگاور
 اگر انسان قرآن کریم را بشناسد و آن را سخن خداوند بداند که در هر لحظه و ساعت با او به گفت وگو می نشیند و بدون واسطه، با او سخن می گوید، اگر خداوند را به بزرگی و عظمت و لطف و رحمت و حکمت شناخته باشد و بداند که خداوند بزرگ با آن صفات جلال و جمالش در قرآن و کلامش تجلی و ظهور یافته است، آنگاه کلمه کلمه‌ی قرآن را نور، پاکی، حکمت، پند و هدایت می داند و هیچ لذتی در عالم نزد او، بالاتر از انس با قرآن که کلام محبوب و سخن خالق است، نمی باشد .

برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری کانون کنگاور

یکی از حجت‌های الهی در روی زمین قرآن کریم است. قرآن اصلی‌ترین وسیله‌ی ارتباط با پروردگار است، انس با قرآن کریم در آموزه‌های اسلامی بسیار سفارش شده و نیکوست که با قرآن انس داشته باشیم، بر اساس فرمایش امام صادق (ع) روزی پنجاه آیه از آن را تلاوت کنیم و تدبر نماییم تا قلبی قرآنی و اندیشه‌ای نورانی داشته باشیم و دیگر افکار باطل به حوزه اندیشه ما راه پیدا نکند؛ در واقع اگر قرآن با قلب ما درآمیزد، افکار باطل دیگر به آن راه نمی‌یابد. انس با قرآن چشمۀ فکر ما را جوشان می‌کند و راه و روش درست اندیشیدن را در ما می‌پروراند.

برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری کانون کنگاور
بر همین اساس این مراسم معنوی به مناسبت هفته‌ی وحدت و با همکاری کانون کنگاور با جامعه‌ی بسیج زنان، آموزش و پرورش و مدرسه سمیه برگزار شد و معرفی شخصیت، زیباخوانی قرآن، مسابقه، معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی و ... از جمله برنامه‌هایی بود اجرا گردید .

برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری کانون کنگاور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =