حوزه کودک نیازمند مردانِ‌میدان و عزم جهادی است/ توجه به آینده‌سازان، محدود به بازه زمانی خاص نشود

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان حوزه کودک و نوجوان را نیازمند مردان میدان، روحیه جهادی و توجه همیشگی دانست.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل‌میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان که در نشست خبری هفته‌ملی و روزجهانی کودک و در جمع اصحاب رسانه استان سخن‌می‌گفت، با بیان ‌این ‌مطلب ‌افزود: لازم‌است، فارغ از یادآوری اهمیت و جایگاه نسل کودک و نوجوان، عمل‌گرایانه در این عرصه ورودکنیم.

مدیرکل کانون استان گیلان در تبیین ضرورت‌های عمل‌گرایی و تقویت روحیه جهادی فعالان متولیان عرصه فرهنگ، سیره عملی رزمندگان هشت‌سال دفاع‌مقدس را یادآورشد و اظهارکرد: آن‌چه به دفاع مقدس را تقدس‌بخشید و نقش به‌سزایی در صیانت از آب ‌وخاک ایران اسلامی داشت، دین‌مداری، باورمندی و روحیه جهادی رزمندگان اسلام بود.

حوزه کودک نیازمند مردانِ‌میدان و عزم جهادی است/ توجه به آینده‌سازان، محدود به بازه زمانی خاص نشود

میرعظیمی در این‌میان، به نیازهای نسل کودک و لزوم رقم‌زدن رخدادهای خوب برای این نسل اشاره و                    بابیان‌ این‌که فعالیت در این حوزه نیازمند مردانِ میدان، توجه همیشگی و عزم جهادی است، تصریح کرد: حرکت در این مسیر،  تعهد، هم‌دلی‌ و دلسوزی روزافزون طلب‌می‌کند.

این مدیرفرهنگی در همین‌حال، نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه و صاحبان قلم و اندیشه را در یاری‌رسانی به متولیان عرصه کودک و انعکاس خبرهای این حوزه خاطرنشان‌کرد و گفت: خبرنگاری، حرفه با ارزشی است و صداقت، هوشیاری فعالان این عرصه، بستری مناسب برای جلب‌نظر هرچه‌بیش‌تر جامعه، مسئولان و فرصت‌سازی برای آینده‌سازان فراهم‌می‌کند.

وی در ادامه، نقش و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرجعیت این مجموعه در حوزه کودک و نوجوان را یادآورشد و با اشاره به نقش‌آفرینی این نهاد در برنامه‌های کودک و نوجوان محور کشور اظهارکرد: هفته ملی کودک، دهه مبارک فجر و دبیری بخش کودک و نوجوان کنگره هشت هزار شهید استان، بخشی از عرصه‌های حضور موثر مربیان کانون و ارایه تخصصی فعالیت‌های کودک ونوجوان محور است.

میرعظیمی برهمین‌اساس نیز از مرجعیت کانون در هفته ملی و روز جهانی کودک سخن‌به میان‌آورد و با بیان این‌که بیش‌از ۲۵۰ عنوان ویژه‌برنامه با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۱ هم‌زمان با سراسر کشور برگزارمی‌شود، افزود: «کار برای کودک و درباره کودک»، پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های این ایام است.

وی درهمین‌حال، به تشریح اهم برنامه‌های هفته ملی کودک کانون پرورش فکری برای کودکان اشاره و از برگزاری نمایشگاه دست‌آوردهای آینده‌سازان و عضویت رایگان مخاطبان در ۱۶ مهر و هم زمان با روز جهانی کودک خبرداد.

اعزام کاروان پیک‌امید به مناطق روستایی و کم‌تر برخوردار شهری، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت، فراهم‌سازی فرصت بازدید کودکان از مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون رشت و کاشت نهال به یاد مفاخر و بزرگان، ازدیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است که در سخنان مدیرکل کانون گیلان به ‌آن اشاره‌شد.

او هم‌چنین، از برنامه‌ریزی برای دیدار با کودکان بستری در بیمارستان‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف با محوریت سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سخن‌گفت و همراهی خانواده‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناشان بهزیستی، مراکز بهداشت و نیروی انتظامی را از شاخصه‌های این کارگاه‌ها عنوان‌کرد.

میرعظیمی اضافه‌کرد: دیدار متولیان حوزه کودک و آینده‌سازان با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار استان گیلان، به‌منظور تشریح خواسته‌های آینده‌سازان ایران اسلامی و برگزاری جشن کودک در ۲۰ مهر ماه سال جاری، از دیگر برنامه‌هایی است که برای کودکان برگزارمی‌شود.

این مسئول فرهنگی در ادامه، اشاره‌ای اجمالی به برنامه‌های کانون در ارتباط با کودکان داشت و فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی آینده‌سازان با صاحب‌نظران و فعالان حوزه کودک، برگزاری کارگاه‌های «مادر و کودک» و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خانواده‌ها در پیش‌برد برنامه‌های کودک محور را از جمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

میرعظیمی تحقق اهداف تربیتی و همراهی متولیان حوزه کودک با خانواده را در ارتباط دانست و توضیح‌داد: خانواده، نقش محوری  در امور تربیتی و آموزشی کودک ایفامی‌کند و از این رو، همراه‌سازی خانواده‌ها با برنامه‌های کودک‌محور می‌تواند موثر و نتیجه‌بخش باشد.

حوزه کودک نیازمند مردانِ‌میدان و عزم جهادی است/ توجه به آینده‌سازان، محدود به بازه زمانی خاص نشود

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در تبیین فراگیری، استمرار و هدف‌مندبودن فعالیت‌های این مجموعه، اکران پویانمایی بچه‌زرنگ، محصول مشترک کانون و موسسه هنری پویا را موردتوجه ‌قرارداد و با اشاره به استقبال گسترده علاقه‌مندان از این پویانمایی سینمایی گفت: تقویت روحیه شجاعت، افزایش روحیه معنوی و احترام به محیط‌زیست، از دست‌آوردهای تماشای این پویانمایی برای مخاطبان است.

او درعین‌حال، از برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری نیز سخن‌گفت و ضمن اشاره به رویکردهای چهارگانه جشنواره و اهداف تربیتی موردنظر برنامه‌ریزان اظهارکرد: آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با هویت ایرانی‌اسلامی، کشف و پرورش استعدادها، ارایه الگوهای مناسب به نسل کودک و نوجوان  و ترویج فرهنگ‌ایثار و شهادت، از جمله اولویت‌ها به‌شمارمی‌رود.

وی ادامه‌داد: تحقق این امر در گرو تعامل دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، متولیان عرصه فرهنگ و همراهی اصحاب‌رسانه به‌عنوان چشم بیدار جامعه است و امیدواریم با میدان‌داری دست‌اندرکاران این حوزه، قصه و قصه‌گویی به یک جریان فرهنگی پویا تبدیل‌شود.

این مسئول در بخش پایانی این نشست به پرسش‌های اصحاب رسانه استان گیلان در ارتباط با چشم‌انداز برنامه‌های این مجموعه فرهنگی، روند اجرای طرح‌های عمرانی، برنامه‌های کانون در حوزه فرزندپروری دیجیتال و حضور کانون در محله‌ها، مناطق کم‌برخوردار شهری و روستاها پاسخ‌گفت.

سیدجلیل‌میرعظیمی در همین‌زمینه، به خواسته‌های کانون درارتباط با گشایش، تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در استان پرداخت و بر لزوم همراهی هرچه‌بیش‌تر مسئولان برای پیش‌برد اهداف فرهنگی کانون پرورش فکری و بسترسازی برای خدمات‌رسانی هرچه‌بهتر به نسل کودک ونوجوان تاکیدکرد.

تجلیل از اصحاب رسانه، پایان بخش نشست‌رسانه‌ای هفته ملی و روز جهانی کودک بود که روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ در محل گردهم‌آیی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

حوزه کودک نیازمند مردانِ‌میدان و عزم جهادی است/ توجه به آینده‌سازان، محدود به بازه زمانی خاص نشود

حوزه کودک نیازمند مردانِ‌میدان و عزم جهادی است/ توجه به آینده‌سازان، محدود به بازه زمانی خاص نشود

حوزه کودک نیازمند مردانِ‌میدان و عزم جهادی است/ توجه به آینده‌سازان، محدود به بازه زمانی خاص نشود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =