جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در کانون اردبیل تشکیل شد

جلسه هم‌افزایی و هماهنگی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی مدعو در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه که پیش از ظهر روز یکشنبه نهم مهرماه سال ۱۴۰۲ در دفتر مدیرکل کانون استان تشکیل شد بر توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یکی از ابزارهای تربیتی در جامعه تأکید شد.

ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل در ابتدای جلسه با تبریک فرارسیدن ولادت پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی (ص) قصه‌گویی را یکی از رایج‌ترین شیوه‌های تربیتی و آموزش اخلاقی در جامعه ذکر کرده و گفت: امروزه استفاده از روش‌های غیرمستقیم در آموزش هنجارها و بایدونبایدهای رفتار فردی و اجتماعی موردتوجه قرار دارد و قصه به‌عنوان یکی از همین ابزارهای تربیتی از جایگاه ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت برخوردار است.

مدیرکل کانون استان بابیان اینکه هرچند استفاده از ابزارهای الکترونیکی از قبیل گوشی‌های هوشمند، جایگاه قصه را در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه تحت تأثیر قرار داده است، اظهار داشت: بازیابی جایگاه قصه به‌عنوان میراث ناملموس فرهنگی کشور و فعالیتی جدی در نظام تربیتی که همیشه موردعلاقه افراد جامعه در همه گروه‌های سنی بوده است، هدف‌گذاری پرورشی را عینیت خواهد بخشید.

ملک‌زاده فرد بابیان اینکه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۱ لغایت ۲۲ آبان ماه در اردبیل برگزار خواهد شد گفت: استان اردبیل از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ به‌خصوص قصه برخوردار است و این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی و پرورش این استعدادهاست.

این مسئول فرهنگی با اشاره به کسب تجربه‌های مثبت از دوره‌های قبلی این جشنواره، خاطرنشان کرد: با ایجاد فرصت برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی در این جشنواره، شاهد شکوفایی استعدادهایی از مناطق روستایی این منطقه در گروه‌های سنی نوجوانان بودیم که بامهارت افزایی تحت نظر مربیان کانون ضمن حضور در مراحل کشوری این جشنواره به‌عنوان هنرمند و مجری قصه‌های فولکلور در برنامه‌های مختلف استانی به هنرنمایی می‌پردازند.

 گفتنی است در ادامه جلسه مباحث مربوط به اهداف و بخش‌های جشنواره موردبررسی قرار گرفت و اعضای جلسه در راستای همکاری و مشارکت در برگزاری این جشنواره نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.a

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =