فرایند اجرای بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون استان اردبیل آغاز شد

با برگزاری هفتمین نشست اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و بررسی شیوه‌نامه بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، فرایند اجرای این دوره از جشنواره در کانون استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای این جلسه که صبح روز دوشنبه سی‌ام مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در دفتر مدیر کل برپا شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان قصه را یکی از مهم‌ترین ابزار تربیتی دانسته و گفت: قصه‌ها با زبانی شیوا و لحنی دل‌نشین عبرت‌ها و پندها و مفاهیم ارزشی و معنوی را برای مخاطبان خود در همه گروه‌های سنی انتقال می‌دهند.

ملک‌زاده فرد بابیان اینکه قصه و قصه‌گویی در بروز رفتارها و هنجارهای اجتماعی مؤثر است، اظهار داشت: قصه‌ها با آشکار کردن مسیر درست زندگی و تبیین مسائل و موضوعات مختلف رفتاری، انسان را به‌سوی سعادت راهنمایی می‌کند.

وی با اشاره به این نکته که در قران کریم نیز جلوه‌هایی زیبا از هنر قصه‌گویی خودنمایی می‌کند بیان داشت: اهداف اعتقادی، تربیتی و اخلاقی از رویکردهای کلام‌الله مجید در پرداختن به قصه‌هایی از انبیا الهی و قوم‌های مختلف است تا انسان را بر مبنای فضایل اخلاقی و بازداشتن از بدی‌هایی که مصداق آن در این داستان‌ها ذکرشده است، تربیت نماید.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز قصه‌گویی را یکی از فعالیت‌های شاخص و اثرگذار در کانون ذکر کرده و گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی، بیست و پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی باهدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی برای ثبت جهانی در بخش‌های «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه‌ای» برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه «با قصه لبخند بسازیم» عنوان شعار جشنواره در این دوره است، اظهار داشت: رویکردهای ارزش‌گذاری قصه‌ها در بیست و پنجمین دوره نگاه و زاویه‌ی دید جدید، امیدآفرینی، لبخند و ایمان و الهام آفرینی تعیین‌شده است.

معاون فرهنگی کانون استان از اهدای دو جایزه ویژه به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی و قصه برتر با تکیه‌بر لبخند در این جشنواره خبر داد و بیان داشت: جایزه جهانی قصه‌گویی برای نخستین بار به انتخاب داوران به شرکت‌کنندگان ایرانی و بین‌المللی اهدا خواهد شد.

شایان‌ذکر است در ادامه، سایر اعضای شورا نیز بابیان نظرات و دیدگاه‌های خود، موضوع جلسه را موردبررسی قرار داده و برای اجرای این مهم، موارد زیر را مصوب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =