خلاقیت اعضای کانون در هفته ملی کودک متبلور شود

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خاستگاه فعالیت‌های خلاقانه است و ضرورت‌دارد بسترهای لازم را برای تبلور خلاقیت اعضای این مجموعه در هفته ملی کودک فراهم‌کنیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست حضوری و مجازی با کارشناسان و مسئولان مراکز فرهنگی هنری  این مجموعه در استان گیلان است.

مدیرکل کانون استان گیلان طی این نشست که در آستانه هفته‌ملی و روز جهانی کودک صورت‌گرفت، با اشاره به نقش این مجموعه در کشف و پرورش استعدادهای مخاطبان اظهارکرد: ضرورت‌دارد با فراهم‌سازی زمینه‌های تبلور خلاقیت‌های کودکان در هفته ملی کودک، بستری برای برجسته‌سازی سرمایه‌های معنوی کانون پرورش فکری فراهم‌کنیم.

خلاقیت اعضای کانون در هفته ملی کودک متبلور شود

میرعظیمی برهمین اساس نیز از لزوم اجرای برنامه‌های ابتکاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌ شخصیت‌های برجسته و نخبگان و درعین‌حال، همراه‌سازی خانواده‌ها سخن‌به‌میان‌آورد و با مهم ارزیابی‌کردن جلب‌نظر افراد جامعه و مسئولان به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه کودک گفت: دست‌یابی به این مهم نیازمند هم‌گرایی و خلاقیت‌ورزی‌ است.

او در این میان، واگذاری مسئولیت بخشی از برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های این هفته به کودکان را اثربخش و گامی در جهت تربیت کودکانی با اعتمادبه‌نفس و مسئولیت‌پذیر دانست و تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف ضرورت‌دارد از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و فعالان فرهنگی هم به بهترین شکل ممکن استفاده‌شود.

این مسئول فرهنگی درهمین‌حال، هفته ملی و روز جهانی کودک را فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب ‌وکتاب‌خوانی و امکانی مناسب برای راه‌اندازی پویش «اهدای کتاب» به مدارس و دیگر مراکز گردهم‌آیی کودکان دانست و گفت: برای پیش‌برد این حرکت فرهنگ‌ساز، ارتباط با مدارس و مراکز فرهنگی‌هنری ضروری است.

او دیگربخش صحبت‌های خود را به نمایش پویانمایی سینمایی«بچه‌زرنگ»، محصول مشترک کانون و موسسه هنری پویا و بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری اختصاص‌داد و با تبیین این موضوع که تمامی برنامه‌های کانون با هدف تربیت نسلی صالح و مومن به اسلام و انقلاب صورت‌می‌گیرد، افزود: هفته ملی کودک نیز فرصتی مغتنم برای نیل به این هدف محسوب‌می‌شود.

وی در تشریح اهمیت فعالیت قصه‌گویی نیز اضافه‌کرد: این جریان فرهنگی و تربیتی می‌تواند به کشف، پرورش و ظهور و بروز استعدادهای مخاطبان منجرشود و از این رو لازم است به عنوان جزء لاینفک و جدا ناپذیر برنامه‌های کانون در نظرگرفته‌شود.

اشاره به برنامه‌های کانون در این زمینه و اعزام سفیران قصه‌گویی به ۲۶ دستگاه و مجموعه فرهنگی و هم‌چنین، ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های کانون برای همراه‌سازی اولیای تربیتی و دانش‌آموزان ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه در سطح استان، از دیگر بخش‌های محوری سخنان  میرعظیمی در این نشست بود.

صحبت‌های اکرم‌السادت حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی و صغری قامتی‌مقدم، کارشناس فرهنگی و رابط قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، طرح پرسش ‌از سوی مسئولان مراکز فرهنگی هنری هنری و پاسخ‌گویی مدیر کل کانون استان، پایان‌بخش این نشست به‌شمارمی‌رفت.

خلاقیت اعضای کانون در هفته ملی کودک متبلور شود

خلاقیت اعضای کانون در هفته ملی کودک متبلور شود

گفتنی‌است، نشست مسئولان مراکز فرهنگی هنری صبح روز چهارشنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۲ در محل اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =