برنامه‌های کودک و نوجوان بر اساس نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور برنامه ریزی شود 

حجت الاسلام، علی رضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تشریح برش استانی نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور از لزوم تدارک فعالیت‌های کودک و نوجوان بر اساس برش استانی البرز، تاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این مقام مسؤول در نشست با مدیر کل کانون و  همکاران ستادی استان البرز، ضمن تبریک ایام با سعادت ماه ربیع و ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) از  تاکید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بر تعیین شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور سخن گفته  و به  تشریح نحوه‌ی شکل گیری برش استانی نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور در استان پرداخته و گفت خوشبختانه استان البرز ششمین استان از بین ۳۱ استان کشور است که برش استانی را تهیه کرده و اولین استان است که می‌خواهیم مفاد این برش را به صورت عملی در استان، اجرا کنیم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر لزوم تدارک فعالیت‌های کودک و نوجوان بر اساس برش استانی البرز کشور گفت نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور، دانش لازم برای درمان مسائل و مشکلات جامعه در اختیاردستگاه‌های مختلف  قرار خواهد داد.
حجت‌الاسلام سعیدی همچنین از اختصاص اعتبار و بودجه‌ی مشخص برای برنامه‌های  فرهنگی پس از تدارک فعالیت‌های تعیین شده دستگاه‌ها بر اساس مسائل تعیین شده در برش استانی سند مهندسی فرهنگی، سخن گفته و افزود در ابتدا باید طرح جامع و کاملی از سوی نهاد فرهنگی با موضوع  ۵ مسئله‌ی استخراج شده‌ی استانی در جهت رفع نقص‌های موجود تدوین شود و پس از تایید و اجرا، بودجه‌ی مورد نظر در صورت تایید فعالیت و تحقق اهداف در ارزیابی‌ها، تعلق خواهد گرفت.
لازم به توضیح است تضعیف سبک زندگی ایرانی، اسلامی به ویژه در میان جوانان، ضعف بنیان خانواده و افزایش نرخ طلاق، حاشیه نشینی و ضعف کانون‌های هویتی، ناکارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد عمومی و کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری، پننج مسئله‌ی مهمی است که از بین مسائل مختلف به عنوان مسائل اصلی استان البرز احصا شده است. 
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برنامه‌های زیر ساختی فرهنگی را بر اساس برش استانی نقشه‌ی مهندسی فرهنگی تدوین کرده و اجرا خواهد کرد تا به نوبه‌ی خود سهمی در رفع این مشکلات داشته باشد. 
شایان ذکر است نشست  حضور حجت‌الاسلام سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =