مدیرکل کانون استان ایلام:
هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» با مشارکت حداکثری ادارات برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، فاطمه رستگار مدیرکل کانون استان گفت: هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» با تلاش و همت همکاران و مشارکت حداکثری ادارات همسو برگزار می شود.

وی گفت: در این هفته، اقداماتی از سوی این اداره کل، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان بیشتر و بهتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت هایی نظیر:نشست‌ها، برپایی نمایشگاه‌ها از آثار اعضا و مربیان،فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم، مسابقات و جنگ شادی و برنامه های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی در تمام مراکز فرهنگی هنری استان به همت مربیان و هدایت و نظارت همکاران ستادی، برگزار می‌شود تا آگاهی‌افزایی درباره حقوق کودکان به وجود آید و توجه بیشتری به مسائل آنان معطوف شده و راهکارهایی برای حفاظت از حقوق آنان ارائه شود.

رستگار تصریح کرد: هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنان انجام دهد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک شیوه‌نامه هفته ملی کودک را به منظور هم‌افزایی تمامی نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه کودکان و برگزاری هرچه بهتر هفته ملی کودک منتشر کرده است.

رستگار ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزشمار هفته ملی کودک را نیز به این ترتیب اعلام کرده است:
 ۱۵ مهر: کودک، صلح، امنیت، محیط زیست، ۱۶ مهر: کودک، زندگی، سلامت، رشد، ۱۷ مهر: کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی، ۱۸ مهر: کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض، ۱۹ مهر: کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت، ۲۰ مهر: کودک، گذشته، حال، آینده و ۲۱ مهر: کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر.

مدیرکل کانون استان ایلام ادامه داد: این اداره کل تلاش دارد تا با برخورداری از خردجمعی و تشریک مساعی ادارات عضو کارگروه هفته ملی کودک، اقدامات مناسبی برای مخاطبان کودک و نوجوان در تمام مراکز ثابت، سیارروستایی و کتابخانه پستی برای اعضا و دانش آموزان برگزار کند.

رستگار تصریح کرد: همه ما در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش داریم تا در هفته ملی کودک، شادی و نشاط و امید و پویایی و حرکت در مسیر رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان را طراحی و اجرا کنیم. از آنجایی که این روز در کشور وجهان به عنوان روز کودک نهادینه شده است ما نیز با پرداختن به آن وبرنامه ریزی مناسب انشاالله یک برنامه درخور وشایسته کودکان داشته باشیم واین نیازمند همراهی وهمکاری اعضای ستاد می باشد که طبق شیوه نامه با شعار کودکی بهتر ، زندگی بهتر در این هفته با همت وهمدلی در شادی کودکان سهیم باشیم . 
وی افزود : این برنامه در جهت معرفی نهادهای مختلف به ویژه کانون که متولی این برنامه می باشد به خانواده ها وجامعه هدف موثر است ومی کوشیم که با این برنامه در جهت توجه به حقوق کودک بیشتر تلاش کنیم ویک هفته ی شاد وماندگار را برایشان رقم بزنیم. 

هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطبان برنامه‌های این هفته هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =