گواهینامه بین‌المللی کشف سیارک برای اعضای انجمن نجوم جیرفت صادر شد

گواهینامه حضور تیم جستجوی سیارک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت در هفدهمین پویش ایرانی جستجوی سیارک به دست‌شان رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، پویش ایرانی جستجوی سیارک فرصتی مناسب برای علاقمندان به نجوم است تا بتوانند در پروژه‌ای بزرگ نقش‌آفرینی کنند و هدف اصلی این پروژه شناسایی سیارک‌های جدید در منظومه شمسی و همچنین اصلاح مداری سیارک‌هایی است که از قبل شناسایی شده‌اند.

بنابر این خبر، اعضای انجمن نجوم کانون پرورش فکری جیرفت تحت عنوان تیم جستجوی سیارک «اندرومدا» در این پروژه شرکت کرده و به جستجوی سیارک پرداختند.

این برنامه با همکاری IASC، دانشگاه هاردین سیمونز با همراهی بخش علوم شهروندی ناسا و رصدخانه «پن‌استارز» اجرا و در ایران به همت «مجله نجوم» در بازه زمانی ۱۹ مرداد تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ و با حضور ۷۰ تیم از سراسر کشور برگزار شد.

این در حالی  است که، قبل از شروع رسمی این پویش، اعضای تیم آندرومدا در جلسات آموزشی که به صورت آنلاین برگزار شد شرکت کردند و نحوه فعالیت در این پروژه و کار با نرم‌افزار مورد نیاز در این پروژه را آموختند ‌و با دیتاهای آزمایشی به تمرین و یادگیری پرداختند.

اعضای تیم آندرومدا به همراه سایر شرکت‌کنندگان در طول این پویش امکان دسترسی به دیتاهای تلسکوپ ۱/۸ متری «پن‌استارز» را داشتند که در جزایر هاوایی واقع شده است. آنها تصاویر حاصل از این تلسکوپ قدرتمند را طبق آموزش‌هایی که دیده بودند با نرم‌افزار مخصوص این پروژه آنالیز کرده و پارامترهای مختلفی را در تصاویر بررسی کردند و سپس نتایج بررسی خود را برای سازمان همکاری‌های بین‌المللی نجومی(IASC)  گزارش کردند.

لازم به ذکر است گواهینامه این رصد و جستجوی نجومی برای اعضای فعال تیم سوی برگزارکنندکان اصلی این پروژه صادر و ارسال شده است. هدایت این تیم از سوی توران نادری مسئول انجم نجوم آندرومدا و تدریس ساره واحدی مدرس نجوم صورت پذیرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =