کد خبر: 331165
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

همزمان با هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان‌ها برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان و گیلان با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب این هفته را جشن گرفتند.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی در کانون آذربایجان شرقی

برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی برگزار شد. این برنامه‌ها با اجرای فعالیت‌های متنوع و برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری کانون به اجرا درآمد.

قصه‌گویی، معرفی کتاب، مسابقه، معرفی شخصیت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص)، سرود و نمایش خلاق از جمله این برنامه‌ها بود.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی در کانون آذربایجان غربی

همزمان با هفته وحدت، تعدادی از مسئولان استانی از ایستگاه نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی بازدید کردند.

ایستگاه نقاشی کانون که در سومین روز از هفته وحدت در محوطه سالن 6هزار نفری غدیر ارومیه با استقبال گرم کودکان و نوجوانان برپا شد میزبان استاندار آذربایجان‌غربی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و فرماندار ارومیه بود.

فعالیت‌های متنوع فرهنگی از جمله نقاشی، کارگاه تکنیک چاپ و کاغذ و تا از سوی مربیان کانون برای کودکان و نوجوانان حاضر در ایستگاه نقاشی به اجرا درآمد.

برنامه‌های هفته وحدت در مراکز کانون استان، همزمان با سراسر کشور تا سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) ادامه داشت.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

جشن هفته‌ی وحدت در کانون اردبیل

هم‌زمان با فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، جشن هفته‌ وحدت با شرکت اعضای کودک در مرکز فرهنگی هنری کانون رضی برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله قصه‌گویی از مهربانی پیامبر، شخصیت مهربان ایشان در رفتار با مردم به‌خصوص کودکان، برای اعضا گفته ‌شد و در ادامه با پخش نماهنگ میلاد خاتم، تهیه کاردستی دست مهربانی و اجرای برنامه نقاشی این مناسبت گرامی داشته شد.

همچنین در این ویژه‌برنامه که با حضور اولیا برگزار شد، فعالیت‌ها و کارگاه‌های تخصصی کانون در فصل پاییز با هدف جذب و پایدارسازی اعضا معرفی شد.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

اجرای برنامه در مرکز فراگیر کانون اصفهان

مرکز شماره دو اردستان به مناسبت هفته وحدت و جشن عاطفه‌ها همراه با برنامه‌های جذاب، مجموعه کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» را معرفی کرد .

همچنین مرکز فراگیر کانون اصفهان همزمان با میلاد مسعود رسول مهربانی حضرت محمد(ص)، روز جهانی ناشنوایان و بزرگداشت هفته وحدت برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی برگزار کرد. این برنامه‌ها در مدرسه ناشنوایان شفق با حضور پرشور بچه‌ها برگزار شد.

قصه‌گویی «ماهی رنگین کمان» با موضوع دوستی، نمایش خلاق با موضوع مهربانی و برگزاری کارگاه‌های سفال و کارت پستال با محوریت ولادت حضرت پیامبر اعظم از برنامه‌های این روز برای بچه‌های مدرسه ناشنوایان شفق بود .

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

حضور کانون البرز در جشن رسول مهربانی‌ها

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جشن رسول مهربانی‌ها در کرج که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، حضور یافتند.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

پویش فرهنگی هنری رسول مهربان در کانون ایلام

در استان ایلام پویش فرهنگی، هنری و ادبی رسول مهربان ما با موضوع میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) و گرامی‌داشت هفته وحدت در سراسر استان برگزار شد.

این پویش در قالب‌های نقاشی، خوش‌نویسی از احادیث پیامبر، ساخت نماهنگ‌های دو دقیقه‌ای، خوانش متون ادبی و معرفی شخصیت پیامبر در میان تمام مراکز فرهنگی هنری استان برگزار شد و ویژه اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار روستایی و کتابخانه پستی استان بود.

اجرای این پویش در راستای تقویت بنیادهای مذهبی و اسلامی با بهره‌گیری از قالب‌های فرهنگی، ادبی و هنری در میان کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

برپایی غرفه در ساحل خلیج فارس بوشهر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت با برپایی غرفه‌ای در ساحل خلیج همیشه فارس به کودکان و نوجوانان خدمات‌رسانی فرهنگی انجام داد و این ایام را گرامی داشت.

مراکز فرهنگی هنری کانون شبانکاره، بوشهر۱، بوشهر ۲، برازجان و خورموج در استان بوشهر همچنین با برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری، هفته وحدت را گرامی داشتند.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

حضور تماشاخانه سیار کانون خراسان رضوی در استان مرکزی

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با حضور در روستاهای زامنجان و گوار استان مرکزی جشن هفته وحدت برگزار کرد.

برنامه‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، نمایش، مسابقه و سرگرمی از سوی همکاران کانون استان مرکزی، گروه گلدونه‌ها از شبکه آفتاب استان مرکزی و محسن ساجدی‌فر مربی سیار کانون استان خراسان رضوی برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

نمایش عروسکی در کانون سیستان و بلوچستان

در استان سیستان و بلوچستان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با برپایی ویژه‌برنامه‌هایی میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) را جشن گرفتند و هفته‌ی وحدت را گرامی داشتند.

برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی که همواره مورد نظر کانون برای برگزاری ویژه‌برنامه‌ها بوده، در این روزها نیز مورد توجه مربیان بود و هفته‌ای سرشار از فعالیت‌های پویای کانون برای کودکان و نوجوانان رقم زد.

معرفی وقایع و معرفی شخصیت پیامبر در قالب فعالیت‌هایی چون نمایش عروسکی، سرود، سفال‌گری و قصه‌گویی دریچه‌هایی بود به شناخت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) با ابزارهای فرهنگی و هنری به صورت آموزش غیرمستقیم.

حضور مربیان در مدرسه‌ها و حضور مسئولان در مراکز فرهنگی‌هنری نشان از گستردگی این جشن‌ها داشت که علاوه بر اعضا، دیگران را نیز در این شادی مشارکت داده بود.

ساخت کاردستی، معرفی کتاب، شعرخوانی، برگزاری مسابقه برای اعضا و پخش فیلم دیگر فعالیت‌هایی بود که در این هفته اجرا شد.

همچنین مراکز فرهنگی‌هنری شماره دو ایرانشهر، بمپور، شماره یک خاش، دلگان، شماره یک و دو زابل، شماره پنج زاهدان، نیمروز، کنارک، میرجاوه، هامون، بَزمان و سرباز از جمله مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بودند که ویژه برنامه‌هایی برای اعضا و دانش‌آموزان برگزار کردند.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

کارگاه بادبادک‌سازی در کانون قزوین

چند برنامه مناسبتی به مناسبت هفته وحدت و زادروز فرخنده پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون استان قزوین با دعوت از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی شهید شیردل عبدالهی مراسم جشنی برگزار کرد.

قصه‌گویی، بلندخوانی، مسابقه، مولودی‌خوانی، نمایش فیلم، بازی و بازدید از نمایشگاه آثار اعضا از جمله فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی هنری کانون مجتمع نیز به این مناسبت یک کارگاه بادبادک‌سازی برای اعضای خود برگزار کرد. معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) و قصه‌گویی مذهبی از فعالیت‌های دیگر این برنامه بود.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

معرفی کتاب‌ در کانون قم

ویژه‌برنامه میلاد پیامبر مهربانی به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور محسن کریمی مربی سیار روستانی و مهین گیمدی مربی فرهنگی کانون قم در مدرسه دخترانه میرزا ابوطالب قمی شهر قنوات برگزار شد.

در این برنامه که با حضور ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم برگزار شد برنامه‌های متنوعی چون معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، معرفی کتاب‌های پیامبر و قصه‌هایش و قصه‌گویی برای حاضران به اجرا درآمد.

از دیگر بخش‌های این برنامه بازی‌های خلاق و همچنین شعرخوانی دسته جمعی در وصف حضرت محمد مصطفی(ص) و برگزاری مسابقه گروهی توپ و حلقه و همچنین مسابقه جمله‌های به هم ریخته بود.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

برپایی ایستگاه نقاشی در کانون کردستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با برپایی ایستگاه نقاشی در مهمانی باشکوه امت احمد(ص) که به مناسبت هفته وحدت و در خیابان فردوسی سنندج برگزار شد پذیرای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم بود.

در این روز کودکان و نوجوانان به همراه والدین با حضور در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خلق اثر هنری با موضوع وحدت و همدلی پرداختند .

بر اساس این گزارش غرفه کانون با مربیان توانمند آن پذیرای شمار زیادی از کودکان و نوجوانان بودند که به همراه اولیا در ایستگاه نقاشی شرکت و آثار هنری خلق می‌کردند.

برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان و نوجوانان در کنار دیگر ایستگاه‌های متنوع شور و حال بیشتری به‌ویژه در میان کودکان ایجاد کرد.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

برگزاری نشست در کانون کرمانشاه

 ویژه‌برنامه‌ی هفته‌ی وحدت در مرکز روانسر برگزار و محبت، یکرنگی و وحدت محور فعالیت‌های کانون کرمانشاه عنوان شد.

اجرای این ویژه‌برنامه به مناسبت میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و هفته‌ی وحدت در مرکز روانسر و با حضور مدیرکل، مسئولان و جمعی از همکاران کانون استان، فرماندار شهرستان روانسر، تعدادی از مسئولان شهرستان، کارکنان مراکز کانون شهرهای خطه‌ی اورامانات، والدین و دانش‌آموزان و اعضای کانون روانسر برگزار شد و با اجرای مختلف برنامه‌های هنری و فرهنگی همراه بود.

در حاشیه‌ی ویژه‌برنامه‌ی هفته‌ی وحدت نیز در مرکز روانسر نشستی در مورد برنامه‌های پیش روی کانون کرمانشاه، در منطقه‌ی اورامانات صورت گرفت .

همچنین در نشستی به مناسبت هفته‌ی وحدت تجلیل مدیرکل کانون کرمانشاه از زحمت‌های همکاران ستاد برای برگزیده شدن در جشنواره‌ی شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر رقم خورد .

در این نشست ازسوی دو تن از شاعران استان شعرخوانی با موضوع ولادت پیامبر(ص) صورت گرفت و یکی از اعضای ارشد نوجوان کانون به هنرنمایی با دف پرداخت، سپس کیک کانون که مختص این جشن تهیه شده بود برش خورد و در پایان با اهدای لوح قدردانی ازسوی مدیرکل استان به همکاران، از زحمت‌های آنها قدردانی شد .

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

اجرای برنامه‌های متنوع در کانون گلستان

مربیان کانون گالیکش با تشریح اهمیت پاس‌داشت همبستگی مسلمانان برای نوجوانان، هفته وحدت را گرامی داشتند. در این برنامه نوجوانان فعالیت‌های متنوعی مانند دکلمه‌خوانی، معرفی ایام و وقایع، بازی و سرگرمی، اجرای سرود پیامبر مهربانی، و کاشت نهال انجام دادند.

همچنین در پایان، مربیان مرکز بر لزوم حفظ هم‌دلی و همراهی تمامی مسلمانان تاکید کردند.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در مراکز کانون برگزار شد

ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در کانون گیلان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان هفته وحدت، میلاد با سعادت رسول مهربانی‌ها(ص) و امام جعفر صادق(ع) را گرامی‌داشتند.

میلاد با سعادت رسول مهربانی‌ها(ص) و امام جعفر صادق(ع) با همراهی کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و در تعاملی سازنده با دستگاه‌های فرهنگی صورت ‌گرفت و تصویری روشن از ارادتمندی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری استان گیلان نسبت به معصومین(ع) ارایه‌ داد.

تقویت و تعمیق باورهای دینی آینده‌سازان، آشنایی هر چه ‌بیش‌تر آنها با مناسبت‌های اسلامی و افزایش هرچه بیش‌تر وفاق و هم‌دلی شیعیان و اهل تسنن، از اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت به‌شمارمی‌رفت.

همچنین مرکز فرهنگی هنری کانون رضوانشهر ویژه‌برنامه «میلاد نور» را با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان و اعضای این مجموعه فرهنگی برگزار کرد.

آشناسازی هر چه‌ بیش‌تر مخاطبان با دلایل نام‌گذاری هفته وحدت و اهمیت یکدلی در جهان اسلام، از اولویت‌های مربیان کانون در این مراسم بود.

مربیان کانون هم‌چنین، ضمن برپایی کارگاه نقاشی، در ارتباط با سیره عملی پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) سخن ‌گفتند و به معرفی منابع مطالعاتی مناسب پرداختند.

کانون شهرستان تالش هم با برگزاری «جُنگ‌ شادی»، از هفته وحدت، میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و ولادت رئیس مذهب جعفری(ع) استقبال‌کرد.

خلق اثر با محوریت کودک، شادی، محیط‌زیست، پاکبان و پسماند نیز از دیگر برنامه‌های این روز به‌شمار می‌رفت و در پایان از خالقان 10 اثر برگزیده، با لوح سپاس و هدایا تجلیل ‌شد.

همچنین مرکز فرهنگی هنری کانون اسالم شهرستان تالش به‌مناسبت هفته وحدت، ولادت پیام‌آور خوبی‌ها(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ویژه‌برنامه گُل‌محمدی را با مشارکت دفتر امام جمعه، آموزش و پرورش و بیش از 200 کودک شیعه و اهل تسنن برگزارکرد.

کانون پرورش فکری چوکا نیز با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره معصومین(ع) و تقویت باورهای دینی مخاطبان، میزبان دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان عفت ‌شد.

در این ویژه‌برنامه، مربیان معرفی شخصیت حضرت‌محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) را در دستور کار قرار دادند و در همین زمینه به معرفی کتاب‌های مناسب با محوریت معرفی شخصیت این بزرگواران پرداختند.

قصه‌گویی با بهره‌گیری از کتاب «خوشی زودگذر» و آماده‌سازی کارت ‌تبریک با عنوان پیامبر مهربانی‌ها، پایان‌بخش این ویژه‌برنامه به‌شمار می‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =