تشریح برنامه های هفته ملی کودک استان بوشهر

مدیر کل کانون استان بوشهر با حضوردر نشست خبری با اصحاب رسانه در خبرگزاری جمهوری اسلامی به تشریح برنامه های هفته ملی کودک استان بوشهر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، سمیه رسولی دراین نشست خبری با تاکید بر اهمیت کودکی و برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان که آینده سازان ایران اسلامی هستند افزود: برپایی جشن‌های هفته کودک با اجرای ۶۰برنامه شاخص و ده ها برنامه شاد و جذاب در مراکز کانون تجلیل از کودکان موفق در فراخوان‌های ملی و بین المللی، حضور فعال در مناطق محروم و آسیب پذیر و نیز مناطق روستایی، برگزاری کارگاه های مادر ودختر و پدر و پسر از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برای کودکان برگزار خواهد شد.

وی برپایی نشست‌های تخصصی فرزند پروری با موضوع تربیت کودک را از دیگر برنامه‌های کانون استان در این هفته عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به زیست بومی که استان بوشهر دارد از ساحل نیلگون خلیج فارس، بوستان‌ها و نخلستان‌های برای برگزاری برنامه‌های کودکان و نوجوانان استفاده خواهد شد.

رسولی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده با اجرا برنامه‌های ویژه هفته کودک در فضاهای عمومی شاهد حضور پررنگ و موثرتر خانواده‌ها نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

وی بیان کرد: به همین میزان، فعالیت‌ها گسترش پیدا کرده و برنامه‌هایی نیز ویژه والدین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده تا به تربیت کودکانی موفق کمک شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: شعار امسال هفته ملی کودک "کودکی بهتر، زندگی بهتر" است که این شعار با رویکرد انتخاب کارهای تربیتی، آموزشی و موردنیاز تربیت کودکانی دانا و توانا برای ساختن ایران اسلامی است.

وی افزود: در همین راستا با تاکید بر دانایی کودکان در حوزه کتابخوانی فعالیت‌های گسترده‌ای پیش بینی شده که در یکی از این برنامه‌‎ها در هفته ملی کودک، در هر کلاس یک کتاب خوانش می‌شود.

رسولی گفت: پویش "آی قصه، قصه، قصه" از فردا به مدت یک هفته برای مربیان و مادران تدارک دیده شده که می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهار کرد: یک روز از برنامه‌ها نیز به کودکان دارای نیازهای ویژه و خاص پیش بینی شده که با اجتماع کودکان در پارک‌ها برگزار می شود.

رسولی افزود: پرواز بادبادک‌ها، جشنواره ساخت تندیس‌های شنی در ساحل خلیج فارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کانون‌های سراسر استان از جمله برنامه‌های فاخر هفته ملی کودک در استان بوشهر است.

وی تاکید کرد: اجرا برنامه "هفت شب، هفت بوستان و هفت پویانمایی" از دیگر برنامه‌های هفته کودک است که این برنامه با حضور خانواده‌ها در کنار کودکان انجام می‌شود.

رسولی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تلاش دارد مسیر برابر آموزشی برای کودکان در شهرها و روستاها فراهم کند در همین راستا برنامه پیک امید کانون با رویکرد برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک در روستاها اجرایی می‌شود.

شایان ذکر است ویژه برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک همزمان با سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه در تمامی شهرستانهای استان برگزار می شود.

تشریح برنامه های هفته ملی کودک استان بوشهر

تشریح برنامه های هفته ملی کودک استان بوشهر

تشریح برنامه های هفته ملی کودک استان بوشهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =