نشست تخصصی نقش قصه در رشد کودکان ونوجوانان

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نشست تخصصی «نقش قصه در رشد کودکان و نوجوانان» را ویژه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان برگزارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان،  این نشست هم‌زمان با هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ و در راستای برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و برگزارشد.

طی این نشست که ۱۶ مهر ۱۴۰۲ در سالن شهید محسن فخری‌زاده دانشگاه فرهنگیان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، صغری‌قامتی‌مقدم، کارشناس فرهنگی و رابط ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری استان گیلان به‌عنوان مدرس حضورداشت و به ارایه مطالبی در ارتباط با نقش قصه در رشد کودکان و نوجوانان پرداخت.

نشست تخصصی نقش قصه در رشد کودکان ونوجوانان

قامتی‌مقدم هم‌چنین، به پیشینه و روند برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی کانون فرهنگیان اشاره و در ارتباط با شعار، رویکردها و بخش‌های این جشنواره بین‌المللی برای مخاطبان صحبت‌کرد.

وی در همین‌حال، درباره فراخوان علمی این جشنواره برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سخن‌گفت و نگارش و ارایه مقاله، جستار، پایان‌نامه و کتاب را لازمه شرکت در این بخش عنوان‌کرد.

بررس و واکاوی فرم‌های داوری و تشریح جدول زمان‌بندی بارگذاری قصه‌ها در سایت قصه‌گویی کانون  به نشانی WWW.kanoonfest.ir، پخش فیلم قصه‌گویی«خر برفت و خربرفت و خربرفت»، برگرفته از دفتر دوم مثنوی معنوی مولانا جلال‌الدین‌محمد بلخی رومی، از دیگربرنامه‌های این نشست بود.

نشست تخصصی نقش قصه در رشد کودکان ونوجوانان

نشست تخصصی نقش قصه در رشد کودکان ونوجوانان

قامتی‌مقدم در این میان به دسته‌بندی قصه‌ها،  شیوه‌های مختلف قصه‌گویی و چگونگی ارایه قصه‌های ۹۰ ثانیه  نیز اشاره‌داشت و بر ضرورت انتخاب قصه مناسب برای گروه سنی مخاطب نیز تاکیدکرد.

آشناسازی هرچه‌بیش‌تر دانشجو معلمان با ۹ اصل مهم برای قصه‌گویی و نمایش فیلم و پاورپوینت‌های مرتبط با هنر قصه‌گویی برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان گیلان، پایان‌بخش این نشست تخصصی به‌شمارمی‌رفت.

نشست تخصصی نقش قصه در رشد کودکان ونوجوانان

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ با شعار « کودکی‌بهتر، زندگی بهتر» در سراسر کشور درحال برگزاری‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =