«جشن هفته ملی کودک» همراه با کودکان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

جشن محوری هفته ملی کودک با حضور کودکان، پیشکسوتان و همکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن هفته ملی کودک در کانون استان برگزار شد.

هفته ملی کودک روزی است برای توجه بیشتر به کودکان و یادآوری این نکته مهم به والدین و مسئولان که شادی حق کودکان است و آشنایی با حقوق کودک، وظیفه‌ی هر بزرگسالی است که با این منبع مهم نیروی انسانی ارتباط دارد.

هیاهوی کودکان هنگام ورود به سالن سینمای کانون، در هفته‌ای که به نام آنان نامگذاری شده، در کنار جنب و جوش همکاران برای آخرین بازدیدها و بازبینی‌ها، جلوه‌ی خاصی به کانون بخشیده بود.

جشن، با کلام وحی آغاز شد و پس از آن کودکان به احترام سرود ملی ایستادند و در ادامه با سرود کانون دست زدند و همخوانی کردند. مدیرکل کانون که برای خوشامدگویی و تبریک هفته ملی کودک به روی سن رفت، ضمن خیرمقدم به کودکان، به پیشکسوتان حاضر در جشن ادای احترام کرد و حضور ایشان را منبع انرژی مثبت برای مجموعه دانست.

محمدرضا سالاری سپس به کودکان فلسطین و لبنان اشاره و اتفاق‌هایی که در روزهای اخیر برای آنان افتاده را مرور کرد و با ابراز بیزاری از عاملان این اتفاق‌ها، آرزو کرد همه‌ی کودکان شاد باشند و غم از آنان دور باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش از قصه‌گویی خود به جشنواره قصه‌گویی اشاره و ضمن دعوت از حاضران برای شرکت در بیست‌وپنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌ی شیر و خرگوش(شیر و نخجیران) از مثنوی را برای حاضران اجرا کرد.

بخش دوم این برنامه به اجرای عمو قندی، شخصیت محبوب کودکان استان(که اجرای آن را عبدالرسول ثابت از همکاران پیشکسوت کانون استان برعهده دارد) اختصاص داشت که در این بخش بچه‌ها لحظه‌های شادی را با نمایش عروسکی، موسیقی و تئاتر تجربه کردند.

خاطره گویی همکار پیشکسوت کانون از اردویی که سال‌ها قبل برگزار شده بود و قصه‌گویی کارشناسان، قسمت‌های دیگری بود که برای کودکان اجرا شد و در پایان، مهمانان کودک کانون، هنگام خروج از سالن، کتاب هدیه گرفتند و با خاطره‌ای خوش به خانه رفتند.

«جشن هفته ملی کودک» همراه با کودکان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =