هویت دانش‌آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون شکل می‌گیرد

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آموزش و پرورش و کانون در کنار یکدیگر به دانش‌آموزان هویت و معنا می‌بخشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا کریمی‌صارمی در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل کانون استان اصفهان اظهار داشت: کانون به هدایت و حمایت مسئولان نیاز دارد و تنها در سایه تعامل می‌تواند به اهداف و برنامه و چشم‌انداز خود دست یابد.

وی کانون پرورش فکری را پل ارتباطی بین مدرسه و کانون دانست و گفت: کانون تلاش دارد سلایق کودکان را در تمام حوزه‌ها شناسایی و پرورش دهد.

کریمی‌صارمی تصریح کرد: پرورش کودکان بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بتوانیم در کنار سوادآموزی نسلی تضمین شده را برای آینده کشور رشد دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کانون اصفهان همواره یک کانون پیشرو بوده و این مرکز مهربانی همیشه در خدمت مردم شریف بوده است.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به کانون گفت: کانون، مرکزی برای پرورش نسل آینده کشور است و از این منظر مقام معظم رهبری به تقویت کانون‌ها توجه خاص دارد.

هویت دانش‌آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون شکل می‌گیرد

اجرای سند تحول بنیادین با کمک کانون

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: کانون پرورش فکری جدای از آموزش و پرورش نیست و ضمن اینکه اهداف و رسالت‌های مشترکی دارند، مخاطبان مشترکی هم دارند و به خوبی می‌توانند در کنار یکدیگر تضمین کننده نسل آینده‌ساز کشور شوند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین کمک‌هایی که کانون می‌تواند به آموزش پرورش انجام دهد اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در عرصه‌های مختلف است که کانون در این عرصه پیشران بوده و می‌تواند به کمک آموزش پرورش بیاید. مثلا در حوزه قصه‌گویی کانون ید طولانی دارد و می‌تواند در این عرصه کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از کمک‌هایی که کانون می‌تواند به آموزش پرورش انجام دهد اینکه در قالب هنر مفاهیم ساخته و پرداخته می‌شود و کانون مهم‌ترین محفل برای ارتقای مفاهیم هنرها است و این هنرهای تولیدی در کانون می‌تواند برای تربیت نسل‌های ارزشی و انقلابی کمک شایانی بکند.

وی به طرح کانون‌مدرسه اشاره کرد و گفت: کانون مدرسه طرحی است که با مشارکت آموزش و پرورش و کانون‌ها در صدد اجرایی کردن آن هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه کلاس‌های فوق‌برنامه آموزش و پرورش را می‌توان در کانون برگزار کرد، گفت: کانون‌ زبان ایران نیز می‌تواند از ظرفیت خالی مدارس در نوبت بعدازظهر بهره بگیرد و با تخفیف ویژه برای دانش‌آموزان به‌خصوص دانش‌آموزانی که توان مالی کمتری دارند زمینه‌سازی کند.

وی در آخر از جذب و استخدام ۳۹ نفر از مربیان کانون در آموزش و پرورش بدون تشریفات قانونی خبر داد که هم اکنون مشغول به کار هستند.

هویت دانش‌آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون شکل می‌گیرد

سنگرهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان شکل بگیرد

مهدی نم‌نبات معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این آیین افزود: با توجه به تاریخ درخشان کانون پرورش فکری مشاهده می‌شود که بسیاری از بزرگان فعلی خواستگاه و مامن آن‌ها در ایام نوجوانی کانون بوده است و از این جهت کانون در رشد و پرورش کودکان اهمیت و جایگاه بالایی دارد.

وی عنوان کرد: حمایت همه‌جانبه مسئولان از کانون خواسته همه ماست و امید است با هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌ها و به‌خصوص آموزش و پرورش شاهد روزهای طلایی کانون باشیم.

نم‌نبات عنوان کرد: کانون با تولید فرم و محتوا در قالب‌های فرهنگی و هنری می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشد.

هویت دانش‌آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون شکل می‌گیرد

حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها از کانون

مهدی آقایاری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: کانون یکی از قدیمی‌ترین نهادهای کشور است که متولی تعلیم و تربیت است و وظیفه رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه را بر عهده دارد.

وی کشف استعداد دانش‌آموزان و ایجاد بستری برای پروراندن استعدادها را از وظایف کانون دانست و در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرمودند: «کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و باید با همت مضاعف و رویکرد هویت‌بخشی و امیدآفرینی و نوآوری خدمات شایسته و ارزنده‌تر به خانواده‌های ایرانی و فرزندان ایرانی اعطا کرد.»

مدیرکل کانون استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان خواستگاه تمدن، فرهنگ و صنعت است و این جایگاه باعث ارتقای توان فکری و عملیاتی کانون می‌شود که با برنامه‌ریزی منسجم و مدون و شناخت چالش‌ها بتوانیم با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها به هدف والا که همان خدمت به کودکان و نوجوانان و خانواده‌های ایرانی است برسیم و با کار جهادی در تبیین ارزش‌ها و مفاهیم دینی، اخلاقی و تربیتی گام‌های مثبتی برداریم.

وی خواستار حمایت همه‌جانبه دستگاه‌ها از کانون شد و افزود: با حمایت و تعامل دستگاه‌ها با کانون و تلاش جهادی و میدانی می‌توان آینده‌ای روشن را بر اساس بیانیه گام دوم فراهم ساخت که انشاالله در سایه کوشش، بتوانیم کودکان و نوجوانان را به حیات طیبه و مقدم حکمرانی امام عصر مهدی موعود عجل‌الله شکل دهیم.

هویت دانش‌آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون شکل می‌گیرد

نگاه متعالی به انجام وظایف داشته باشیم

منیره جعفری، سرپرست سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین و بیان دستاوردهای شایسته کانون اصفهان با وجود مشکلات فراوان گفت: امسال برای اولین بار پس از هفت سال از ستاد تهران مهمان داشتیم و در مراسم معارفه مدیرکل نیز از مسولان استانی حضور داشتند که این را به فال نیک می‌گیریم.

سرپرست سابق کانون استان اصفهان اعلام کرد: وقتی نگاه متعالی به انجام وظایف داشته باشیم هم خدا و هم خلق خدا راضی هستند که تنها در این حالت می‌توان به نتیجه درست دست یافت که انشالله خداوند بزرگ توفیق خدمت به همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنایت فرمایند و برای مدیرکل جدید کانون استان اصفهان نیز آرزوی سرافرازی و موفقیت دارم.

گفتنی است در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان که در سالن اجتماعات باغ غدیر اصفهان برگزار شد مهدی آقایاری جایگزین منیره جعفری شد.

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد

هویت دانش آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شکل می گیرد


هویت دانش‌آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون شکل می‌گیرد


هویت دانش‌آموزان از همجواری آموزش و پرورش با کانون شکل می‌گیرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =