کانون به تربیت نسلی پرسش‌گر و آگاه کمک‌می‌کند

سرپرست فرمانداری شهرستان تالش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تربیت نسلی پرسش‌گر، آگاه و دارای مهارت‌های آینده‌سازی کمک‌می‌کند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سرپرست فرمانداری شهرستان تالش این سخنان را در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهارداشت و با تبیین این موضوع که نقش مجموعه‌های فرهنگی در آینده کشور دارای اهمیت ویژه‌ای‌است، افزود: کانون با تربیت کودکان و نوجوانانی دارای مهارت، آگاه و پرسش‌گر، جایگاه ویژه‌ای در این حوزه دارد.

فرامرز مرجانی اضافه‌کرد: جامعه امروز با چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی مختلفی روبروست و حمایت و پشتیبانی از کانون پرورش فکری می‌تواند به رویارویی موفق با چالش‌ها و پیش‌گیری از آسیب‌های متوجه نسل کودک و نوجوان کمک‌کند.

وی در همین ارتباط، به روند فعالیت‌های کانون و اثربخشی برنامه‌های مربیان این مجموعه در شهرستان اشاره و با موثرتوصیف‌کردن این حرکت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی گفت: برای افزایش گستره فعالیت‌ها و کمک به پیش‌برد فعالیت‌های این مجموعه آمادگی‌داریم.

او هم‌چنین، افزایش گستره خدمات‌رسانی به مخاطبان کودک و نوجوان را مهم ارزیابی و از افزایش مراکز سیار روستایی در سطح شهرستان استقبال‌کرد.

برپایه این گزارش، اعتبارات تخصیص‌یافته به کانون در جهت تعمیر و تجهیز این مجموعه فرهنگی، ازدیگر موضوع‌هایی بود که موردتوجه مرجانی قرارگرفت و وی با اشاره به روند تکمیل و تجهیز سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش تاکیدکرد: راه‌اندازی این سالن سینما مورد حمایت مسئولان است و برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان شهرستان از ظرفیت‌های گسترده آن تلاش‌می‌کنیم.

خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان، رسالت کانون است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم طی این دیدار، با قدردانی از حمایت و همراهی مسئولان، به‌ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در سطح استان و شهرستان پرداخت.

سیدجلیل‌میرعظیمی در همین‌ارتباط به مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی، مراکز فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون اشاره و تمرکز کانون بر خدمات‌رسانی حداکثری به تمامی مخاطبان را یادآورشد.

وی در ادامه به حرکت‌های فرهنگی و عمرانی در شهرستان تالش  اشاره‌داشت و با موفق‌ قلمدادکردن  برنامه‌های مربیان کانون تالش‌گفت: این حرکت‌ها، تاثیربه‌سزایی در پرورش نسلی مومن، معتقد و باورمند ایفامی‌کند.

راه‌اندازی سالن سینمای کانون پرورش فکری شهرستان تالش، ‌ازدیگر اولویت‌های این مجموعه فرهنگی است که در سخنان میرعظیمی به‌آن اشاره‌شد و وی با مهم توصیف‌کردن خدمات‌رسانی هرچه بهتر به کودکان و نوجوانان ایران اسلامی اظهارکرد: برای نیل به این هدف، نیازمند افزایش امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستیم.

او دیگربخش صحبت‌های خود را به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه فرهنگی اختصاص‌داد و از برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون و اکران پویانمایی بچه‌زرنگ، محصول مشترک کانون پرورش فکری و موسسه هنر پویا سخن‌گفت.

نقش موثر برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی در آشناسازی مخاطبان با فرهنگ ایرانی‌اسلامی، داشته‌های فرهنگی و معرفی اسطوره‌های ملی به کودکان و نوجوانان و هم‌چنین، اهمیت تولید آثار فاخر سینمایی با محوریت کودک و نوجوان، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان میرعظیمی به آن پرداخته‌شد.

این مدیرفرهنگی درعین‌حال، از محوریت کتاب در فعالیت‌های کانون و اهمیت خدمات‌رسانی به مخاطبان در شهرها و روستاها صحبت‌کرد و از لزوم هم‌گرایی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه فرهنگ، برای پیش‌برد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن‌به‌میان‌آورد.

لزوم اختصاص منابع مالی برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون و تکمیل سالن سینمای این مجموعه فرهنگی در شهرستان تالش، پایان‌بخش صحبت‌های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیدار با سرپرست فرمانداری تالش به‌شمارمی‌رفت.

گفتنی‌است، مدیرکل کانون استان گیلان طی این سفر یک روزه، ضمن بازدید از سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش، در شورای فرهنگی این مرکز شرکت‌کرد و با همکاران این مجموعه فرهنگی به‌گفت‌وگوپرداخت.

کانون به تربیت نسلی پرسش‌گر و آگاه کمک‌می‌کند

کانون به تربیت نسلی پرسش‌گر و آگاه کمک‌می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =