طنز و لبخند در قالب قصه‌گویی به بهداشت روانی کودکان و نوجوانان کمک می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری استان مازندران گفت: در دنیای پرتلاطم امروز که ذهن کودکان هم مانند بزرگ‌سالان مورد هجوم شبانه‌روزی اخبار ریز و درشت از سوی رسانه‌هاست، طنز و لبخند در قالب قصه‌گویی می‌تواند به بهداشت روانی کودکان و نوجوانان کمک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد فاضلی‌کبریا، در توضیح اهمیت برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کشور و در سطح بین‌الملل، بیان کرد: قصه‌گویی یکی از هنرهای فاخر و ارزشمندی است که در طول تاریخ برای سرگرمی، آموزش، حفظ فرهنگ و القای ارزش‌های اخلاقی در همه جوامع به کار گرفته شده است. قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های مهم و اصلی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که ازسوی مربیان به مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌شود. با در نظر داشتن اهمیت این هنر ارزشمند، کانون برای حفظ، احیا و ترویج قصه‌گویی در سطوح ملی و بین‌المللی اقدام به برگزاری جشنواره می‌کند. امسال نیز در حال برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هستیم.

رییس جشنواره قصه‌گویی مازندران افزود: آشنایی خانواده‌ها، مربیان، معلمان، کتاب‌داران، روحانیان و متولیان امر آموزش با قصه‌ و قصه‌گویی و ترویج آن در سطح استان و همچنین آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی مازندران از طریق شنیدن قصه‌های محلی را از امتیازهای برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و استانی و عرصه عمومی و فرهنگی جامعه برشمرد.

رویکرد ویژه بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی آن است و رئیس جشنواره قصه‌گویی استان مازندران نیز درباره برنامه‌های کانون این استان برای تحقق این هدف عنوان کرد: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در سطح دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مدارس، مراکز کانون زبان و دیگر نهادهای فرهنگی برای شرکت‌کردن علاقه‌مندان در این جشنواره صورت گرفته است. همچنین آموزش‌های تخصصی برای علاقه‌مندان در این حوزه از طریق انجمن قصه‌گویی کانون نیز صورت می‌گیرد.

فاضلی‌کبریا درباره بهره‌مندی از قصه زندگی و فعالیت‌های قهرمانان و پهلوانان ورزشی استان مازندران به‌ویژه ورزش کُشتی در جشنواره قصه‌گویی امسال گفت: یکی از بخش‌های جشنواره قصه‌گویی بخش ۹۰ثانیه‌ای است که همه گروه‌های سنی می‌توانند در آن شرکت کنند. قطعا شنیدن قصه از زبان ورزش‌کاران مازندرانی یا شنیدن قصه آن‌ها خالی از لطف نیست. حتما به سراغ این قشر نام‌آور هم خواهیم رفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران ضمن بیان نظر خود درباره شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازیم» از ضرورت اجرای قصه‌های طنز برای کودکان و نوجوانان صحبت کرد: لبخند و ضرورت وجود آن برای یک زندگی سالم انکارناپذیر است. در دنیای پرتلاطم امروز که ذهن کودکان هم مانند بزرگسالان، مورد هجوم شبانه‌روزی اخبار ریز و درشت از سوی رسانه‌هاست، طنز و لبخند در قالب قصه‌گویی می‌تواند به بهداشت روانی کودکان و نوجوانان کمک کند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =