کد خبر: 332626
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
دومین رویداد سازه های کاغذی برگزار می گردد

همزمان با هفته پدافند غیرعامل و دهه ریاضیات دومین رویداد سازه های کاغذی برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  ،اوریگامی هنری است از تلفیق اندیشه و تازدن کاغذ برای خلق اشکال مختلف، و این اشکال می تواند شکل های حیوات، وسایل بازی، اشکال هندسی، معماری و کاربرد آن در شهرسازی، صنعت و پزشکی باشد که برخی دانشمندان در رشته های مختلف با تغییر متریال آن از اوریگامی استفاده های مطلوبی دارند و از این علم در مباحث ریاضی، فیزیک و ... بهره می گیرند.

به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد با توجه به کاربرد این علم در جامعه امروز و همچنین به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل و سال بین المللی علوم پایه برای پیشرفت پایدار، و دهه ریاضیات  برنامه ای با عنوان «سازه های کاغذی» با مشارکت دانشگاه بجنورد، اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، پارک علم و فناوری استان، بنیاد ملی نخبگان استان  و مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین،برگزار کند.

از  اهداف این ویژه برنامه می توان به  ساخت سازه های مقاوم در ابعاد کوچک با استفاده از کاغذ و تا، ساخت و شبیه سازه های مقاوم جهت کاهش میزان تخریب بناها در مقابل حوادث طبیعی، ترویج سبک سازی در ساختمان ها، بناها، ورزشگاه ها، سوله ها، پل ها و ... و استفاده از مصالح سبک، ساخت اشکال هندسی مقاوم و استفاده آن در معماری و صنعت، حفظ محیط زیست و بازیافت مواد، کسب تجربه و شبیه سازی سازه های غول پیکر، آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان با فعالیت های کانون پرورش فکری، ایجاد فضایی جهت کار گروهی  و تقویت روابط کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر  و دریافت شیوه نامه به لینک شیوه نامه دومین رویداد کاغذی    و شیوه نامه ارسال مقاله    مراجعه نمائید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =