کد خبر: 332819
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

مراکز کانون پرورش فکری همزمان با ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز برنامه‌های متنوعی برگزار کردند و این روز را گرامی داشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه تئاتر «من شگفت‌انگیز» از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری، در راستای طرح کانون مدرسه و به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، در مدرسه شاهد دبستان دخترانه حمزه سیدالشهداء به اجرای نمایش پرداختند.

نمایش «من شگفت‌انگیز» (بدن ما) بر اساس طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» تولید و برای اجرا در مراکز درمانی بازتولید شده است.

«من شگفت‌انگیز» به نویسندگی و کارگردانی نیلوفر سیاری با الهام از یکی از درس‌های علوم پایه چهارم ابتدایی از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

بازدید دانش‌آموزان تهرانی از موزه ملی هنر و ادبیات کودک

بازدید شماری از دانش‌آموزان تهرانی از موزه ملی هنر و ادبیات کودک بخشی از برنامه‌های کانون پرورش فکری تهران به مناسبت روز نوجوان و روز دانش‌آموز بود.

این موزه که در خیابان حجاب تهران قرار دارد، روزهای سه‌شنبه ۹، چهارشنبه ۱۰ و شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ میزبان شماری از دانش‌آموزان دختر و پسر از دوره‌های گوناگون تحصیلی(پایه‌های سوم تا نهم) بود.

این برنامه با همکاری مرکز شماره ۴۳ کانون تهران برگزار شد و در خلال آن نزدیک به ۲۴۰ دانش‌آموز، نخست در کارگاه‌های هنری این مرکز شرکت و پس از آن از بخش‌های گوناگون موزه مانند انتشارات، مرکز تولید تئاتر، واحد سینمایی و سرگرمی‌های سازنده و... دیدن کردند و با بخشی از تاریخ پرافتخار کانون در عرصه هنر و ادبیات ایران آشنا شدند.

تماشای فیلم پویانمایی «کشاورز و ربات» به کارگردانی عبدالله علیمراد از ساخته‌های بخش سینمایی کانون، پایان‌بخش این بازدیدها بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

غرفه‌های کانون آذربایجان شرقی در مسیر راهپیمایی

همزمان با راهپیمایی عظیم مردم در تبریز و دیگر شهرهای استان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، غرفه‌های کانون در مسیر راهپیمایی میزبان کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم بود.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در راستای همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم و ستمدیده غزه و فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی محور فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در این مراسم بود.

غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در تبریز و شهرهای سراب، کلیبر، ملکان، عجبشیر، بناب، بستان‌آباد، مرند، هادیشهر و هشترود با استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌های شرکت کننده در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان همراه شد.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

تجلیل فرماندار از نوجوانان برگزیده مسابقه نقاشی در آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی طی مراسمی در فرمانداری ارومیه، ۳ عضو نوجوان برگزیده مسابقه بین‌المللی نقاشی اوورا کشور پرتغال از سوی فرماندار تجلیل شدند.

فرماندار ارومیه در این مراسم با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مراکز شماره یک و مجتمع شهید فرخی، بر نقش موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان تاکید و تعامل مربیان با مخاطبان خود را بسیار چشمگیر بیان کرد.

در ادامه، غلامحسین عماری ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی و روز دانش‌آموز، موفقیت کسب شده از سوی ۳ عضو نوجوان ارومیه‌ای در عرصه‌های جهانی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را همواره مایه افتخار و غرور ملی برای کشور دانست.

در پایان این مراسم از ۳ عضو نوجوان فعال کارگاه‌های هنری مراکز ارومیه، پینار لطفی، امیرمحمد عبدلی شیرامین و نازلی نقوی که موفق به کسب دیپلم افتخار از بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی اوورا کشور پرتغال شده بودند، با اهدای دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جایزه تجلیل و قدردانی شد.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

معرفی شخصیتِ شهدای شاخص نوجوان در اردبیل

کارکنان، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل همگام با اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار استان اردبیل با شرکت در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز دانش‌آموز را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش در مراسمی که از میدان شریعتی اردبیل تا مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، کارکنان اداره کل همراه با مربیان مراکز با طی مسیر راهپیمایی، با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از صهیونیسم و استکبار جهانی اعلام کردند.

علاوه بر شهر اردبیل، مراکز فرهنگی و هنری کانون در شهرهای پارس‌آباد و اصلاندوز نیز با برگزاری ایستگاه نقاشی در مسیر راهپیمایی، از کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در مراسم استقبال کردند.

در این ایستگاه‌ها مربیان مراکز، نقاشی پرچم ایران را بر چهره کودکان و نوجوانان نقاشی کرده و شرکت‌کنندگان نیز وقایع تاریخی انقلاب اسلامی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را به تصویر کشیدند.

گفتنی است در دیگر مراکز کانون استان نیز به مناسبت گرامی‌داشت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز ویژه‌برنامه‌های مختلفی اجرا شد که برگزاری جشن، معرفی وقایع و رویدادهای آبان در سال‌های ۱۳۴۲، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸، معرفی شخصیت از شهدای شاخص نوجوان ازجمله شهید بالازاده و شهید فهمیده، اجرای سرود و مسابقه از فعالیت‌های اجرا شده در این مناسبت بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

بیانیه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در اصفهان

مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری استان اصفهان به مناسبت سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «۱۳ آبان نماد مبارزه با استکبار جهانی و قدرت‌های پوشالی نظام سلطه و تاکید بر استقلال ملت است.

سیزده آبان، روزی است که مردم قهرمان ایران اسلامی به جهانیان فهماندند که با توکل به خداوند بزرگ و تقویت روحیه ایمان و استکبار ستیزی می‌توان در برابر هر قدرت زورگو و ظالمی ایستاد و به خود باوری رسید و با وحدت، یکپارچگی، انسجام ملی و با قدرت رهبری عظیم ولایت فقیه به چشم انداز روشن و قله مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دست یافت و این فقط در سایه توکل به خداوند، وحدت کلمه، ثبات قدم، خودباوری، حرکت‌های جهادی، امیدآفرینی، علم اندوزی و تحت امر فرامین رهبری تحقق پیدا خواهد کرد.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

اجرای ویژه‌برنامه‌ بحث آزاد در مرکز هشتگرد کانون البرز

همکاران مرکز کانون در شهر هشتگرد، ویژه‌برنامه‌ی روز دانش‌آموز را با دعوت از دانش‌آموزان پایه ششم مدرسه شهید «سامانی‌پور» برگزار کردند و ضمن معرفی فعالیت‌های کانون برای نوجوانان، در مورد روز نوجوان و علت نام‌گذاری این روز برای دانش‌آموزان صحبت کردند؛ بحث آزاد با موضوع «من و توانایی‌هایم»، نمایش پویانمایی کشاورز و ربات، معرفی شخصیت شهیدان نوجوان استان البرز در قالب ویدیوی کوتاه، قصه‌گویی از قصه هفت برادر، انجام بازی‌های گروهی محلی البرز و گرامی‌داشت یاد شهیدان غزه و روخوانی از کتاب دعاهایی برای صلح از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مرکز بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

پیک امید کانون ایلام مهمان کودکان عشایر مرزدار شد

پیک امید کانون با هدف خدمات‌رسانی فرهنگی و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمومنین استان ایلام، امور عشایری و علوم پزشکی، میهمان کودکان و نوجوانان عشایر مرزدار شهرستان ملکشاهی (روستای ملک‌آباد) شد .

در آستانه روز دانش‌آموز پیک امید کانون ایلام با اجرای فعالیت‌های قصه‌گویی و شعرخوانی به زبان محلی، مسابقه، بازی‌های بومی محلی در قالب پیک امید با حضور مربیان سیار روستایی در مناطق محروم با هدف ایجاد فضایی شاد، برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری برگزار کرد.

اهدای کتاب، ایستگاه بازی، ایستگاه نقاشی و قصه‌گویی، اجرای مسابقه‌های مختلف فرهنگی هنری و... از جمله برنامه‌های پیک امید کانون در روستاها و مناطق کم برخوردار بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

برپایی ایستگاه‌های متنوع در راهپیمایی بوشهر

در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۴۰۲ کانون استان بوشهر با برپایی ایستگاه‌های متنوع ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی به خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان در این مراسم پرداخت.

کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ضمن شرکت در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳آبان ماه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند و با کودکان و نوجوانان و خانواده‌های فلسطینی ابراز همدردی کردند.

شایان ذکر است، از جمله ایستگاه‌های کانون استان در این مراسم می‌توان به ایستگاه نقاشی، ایستگاه صلواتی و... اشاره کرد.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

اجرای نمایش عروسکی «برکه دوستی» در کانون تهران

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۰ میزبان ۱۵۰ دانش‌آموز مدرسه پسرانه بدری برهانی و با همراهی معلمان و مدیریت مدرسه به مناسبت روز دانش‌آموز شد.

در این برنامه با پخش موسیقی‌های شاد با مضمون ایران دانش‌آموزان لحضه‌های شادی را تجربه کردند و اجرای نمایش عروسکی «برکه دوستی» ازسوی سمیرا خان‌زادی، مسابقه «توپ و لیوان» با اجرای مهدیه صدری مربی فرهنگی اهدای جوایز از بخش‌های دیگر آن بود.

در بخش پایانی انیمیشن «کشاورز و ربات» از تولیدات کانون پخش شد که مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفت.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۳ کانون استان تهران با مشارکت موزه هنر و ادبیات کودک میزبان ۳۲۰ دانش‌آموز از منطقه ۱۴ به مناسبت روز دانش‌آموز شد.

همزمان با مراسم گرامی‌داشت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان تهران در این مراسم شرکت و برنامه‌های مختلفی را اجرا کردند.

تماشاخانه سیار کانون در میدان فلسطین مستقر شد و مربیان و اعضای مراکز ویژه‌برنامه‌هایی همچون  سرود، شعرخوانی، بازی و مسابقه اجرا کردند.

اجرای قصه‌گویی و خوانش بیانیه با موضوع حمایت از کودکان غزه، برپایی غرفه نقاشی دیواری و دلنوشته با حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی، پخش فیلم‌های کوتاه «دوست فلسطینی من» که توسط اعضای مراکز استان ساخته شده است از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

نامه نوشتن کودکان ایرانی برای کودکان غزه در خراسان رضوی

همزمان با یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، طرح نوشتن نامه که از دو هفته قبل با شروع جنگ میان غزه و اسرائیل برای اعضا کتابخانه ارسال شد، اعضا کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور برای کودکان غزه نامه نوشتند و خود را در ماجراهای تلخی که برای آنها اتفاق می‌افتد، در کنارشان دیدند.

در بخشی از این نامه‌ها سیدعلی حسینی نوشته است: امروز این نامه را می‌نویسم تا به شما بچه‌های مقاوم و نمونه فلسطینی دلداری بدهم و بدانید که تنها نیستید.

هستی سهل‌آبادی نوشته: بدان که یک روز می‌رسد که به آنچه دوست داری می‌رسی و آن روز پیروزی فلسطین و نابودی اسرائیل است.

زهرا شادابی نوشته است: می‌دانم که نمی‌توانید خوب درس بخوانید و کنار پدر و مادرتان باشید. برایتان دعا می‌کنم.

علیرضا اوسطی نوشته: من به شما اطمینان می‌دهم که روزی می‌رسد که شما کشور خود را دوباره گرفته و به مدرسه می‌روید.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

به تصویر کشیدن مظلومیت کودکان غزه در خراسان جنوبی

مراکز کانون استان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه، بشرویه و فردوس با برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی و هنری میزبان کودکان و نوجوانان بودند.

در ایستگاه فرهنگی و هنری کانون در شهرستان بیرجند که با حضور طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان و جمعی از کارشناسان این اداره کل همراه بود کودکان و نوجوانان شرکت کننده با به تصویر کشیدن مظلومیت کودکان فلسطینی و غزه جنایات اسراییل را محکوم و با کودکان مظلوم فلسطینی ابراز همبستگی همدردی کردند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

برپایی ایستگاه شعارنویسی در خراسان شمالی

کارکنان، مربیان و اعضای مراکز کانون استان خراسان شمالی در شهرستان‌های استان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان صحنه‌های زیبایی خلق کردند و با برپایی ایستگاه فرهنگی و هنری میزبان مخاطبان خود بودند.

برپایی نمایشگاه عکس و پوستر به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی در نماز جمعه شهر غلامان مسجد جامع حضرت ابوالفضل شهر غلامان از دیگر برنامه‌های این مناسبت بود.

همچنین ایستگاه نقاشی و شعارنویسی در شهرستان اسفراین برپا شد.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز در مراکز کانون خوزستان

مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، به مناسبت سیزدهم آبان (روز دانش‌آموز)، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری از قبیل قصه‌گویی، شعرخوانی، کاردستی، نمایش، بازی و سرگرمی و برپایی ایستگاه نقاشی،چهره‌آرایی و... در مراکز، مدارس و راهپیمایی ۱۳ آبان‌ این روز را گرامی داشتند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

برپایی ویژه‌برنامه «خوشه‌های خورشید» در زنجان

مرکز فرهنگی هنری قیدار به مناسبت روز دانش‌آموز ویژه برنامه‌ی (خوشه‌های خورشید) را در تعامل با مدرسه شاهد امام رضا(ع) با هدف احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی و نمایش همدلی در پاسداشت دستاوردهای انقلاب اسلامی، اتحاد و همبستگی، مقابله با استکبار جهانی و تکریم مقام دانش‌آموز با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» با شکوه هر چه بیشتر برگزار کرد.

مسابقه ادبی سنگر و قلم، معرفی وقایع ۱۳ آبان به شیوه قصه‌گویی، تهیه پیمان‌نامه دانش‌آموزان با شهدای ۱۳ آبان به صورت نوشته‌های پیام کوتاه، ساخت کارت پستال روز دانش‌آموز، اجرای سرود، حضور با شکوه در راهپیمایی از جمله برنامه‌های اجرایی بود که با هدف پاس‌داشت ارزش‌های انقلابی، نکوداشت یاد و خاطره‌ی شهدا و توجه دادن کودکان و نوجوانان به وقایع انقلابی برگزار شد.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

معرفی وقایع و ایام در کانون سمنان

کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ هم‌زمان با روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، هم‌پای مسئولان‌ و مردم همیشه در صحنه، در راهپیمایی این ‌روز شرکت کرده و حمایت و همبستگی با مقاومت اسلامی و هم‌چنین انزجار و نفرت خود از رژیم کودک‌کش صهیونیست را اعلام کردند.

برپایی ایستگاه نقاشی، کاردستی، نقاشی روی صورت و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب معرفی کتاب، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، خاطره‌گویی، شعرخوانی، همخوانی سرود، مسابقه، ساخت کاردستی خلاق با موضوع آدمک کاغذی و... ازجمله برنامه‌های مربیان مراکز در سراسر استان بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

پرواز بادبادک‌ها به یاد کودکان فلسطینی در سیستان و بلوچستان

با توجه به فرارسیدن روز دانش‌آموز و لزوم شرکت در این مناسبت ملی، همکاران با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری، علاوه بر شرکت در راهپیمایی، خدمات گوناگونی به کودکان و نوجوانان شرکت کننده ارایه کردند.

برپایی کارگاه‌های نقاشی، بازی و سرگرمی، کاردستی، دلنوشته و نقاشی پرچم بر صورت و دست علاقه‌مندان از جمله برنامه‌هایی بود که از سوی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام شد.

هم‌چنین همکاران کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی زاهدان نیر با برپایی نمایشگاه کتاب و بازی و سرگرمی به مراجعه کنندگان خدمات ارایه دادند.

همچنین پرواز بادبادک‌ها به مناسبت روز دانش‌آموز و به یاد کودکان مظلوم فلسطینی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در دهکده المپیک زاهدان برگزار شد.

تعدادی از مراکز فرهنگی‌هنری نیز با برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی چون قصه‌گویی، نمایش فیلم، سفال، کاردستی، کاغذ و تا و شعرخوانی برای کودکان، آنان را با سیزده آبان آشنا کردند.

مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک ایرانشهر، بزمان، چابهار، شماره‌ یک و دو خاش، شماره یک و دو زابل، زَهَک، هیرمند، مجتمع، شماره دو، سه، چهار و پنج زاهدان، سرباز، میرجاوه، دلگان، کنارک و هامون از جمله مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بودند که در روز سیزده آبان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را به مخاطبان ارایه کردند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

پیام تبریک روز دانش‌آموز در کانون فارس

در سالروز تسخیر لانه جاسوسی و مبارزه با استکبار جهانی، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در پیامی روز دانش‌آموز و سال‌روز تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را تبریک گفت.

در پیام او آمده است: «سیزدهم آبان ماه سال‌روز تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را خدمت شما و دلدادگان به این شجره طیبه تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال برایتان توفیق روز افزون طلب دارم.

امروز که در کوران تهاجم فرهنگی بی‌رحمانه‌ی غرب، شاهد جوشش نسل جدیدی از دانش‌آموزان انقلابی در بسترهای تربیتی اتحادیه هستیم، بیش از پیش به وجود این نهاد امین افتخار کرده و بر خود می‌بالیم.»

در سالروز تسخیر لانه جاسوسی و مبارزه با استکبار جهانی، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان فارس با حضور در راه‌پیمایی به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

معرفی شهید حسین فهمیده در کانون قزوین

هم‌زمان با روز ملی دانش‌آموز مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

مرکز فرهنگی هنری کانون ضیاآباد برگزاری کارگاه خوشنویسی، معرفی وقایع و ایام ۱۳ آبان و قصه‌گویی را با حضور اعضای کودک و نوجوان و شماری از خانواده‌ها انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان نیز به این مناسبت فعالیت‌های متنوعی داشت.

معرفی شخصیت شهید حسین فهمیده و شهدای نوجوان شهر تاکستان با استفاده از تصاویر و زندگی‌نامه شهدا، کارگاه کاردستی تکه چسبانی پرچم و نقشه ایران در مدرسه، معرفی کتاب «فرهنگنامه انقلاب اسلامی»، معرفی وقایع و ایام ۱۳ آبان، نقاشی گروهی در مدرسه با عنوان «ایران من»، کارگاه دلنوشته ادبی با عنوان «اگر آن روزها بودم...» از جمله این فعالیت‌ها بود.

همچنین مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند با برگزاری کارگاه نقاشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع و شرکت در راهپیمایی، روز ملی دانش‌آموز را گرامی داشت.

مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج نیز جشن روز دانش‌آموز را برای نوآموزان مدرسه ابتدایی شریعتی برگزار کرد.

برگزاری مسابقه نقاشی برای دانش‌آموزان شهرستان، داوری آثار این مسابقه نقاشی در مرکز، شرکت در راهپیمایی ۱۳آبان، کارگاه نقاشی و کارگاه سفالگری از جمله فعالیت‌های این مرکز به این مناسبت بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

اجرای نمایش عروسکی برای دانش‌آموزان در کانون قم

راهپیمایی پرشور ‍۱۳ آبان با حضور پررنگ غرفه کانون پرورش فکری در خیابان شهدا و در مسیر راهپیمایی دانش‌آموزان برگزار شد.

غرفه کانون پرورش فکری در خیابان شهدا و در مسیر این راهپیمایی که با تجمع اولیه در مصلی قدس آغاز شده و سپس از مسیر خیابان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داشت با حضور مربیان کانون و با یاد کودکان مظلوم غزه به خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان پرداخت.

کودکان و نوجوانان با حضور در غرفه کانون تصویر پروانه‌های پرپر، کودکان شهید غزه را بر پروانه‌های کاغذی می‌چسباندند و آن را بر روی پرچم فلسطین نصب می‌کردند.

گروه نمایش عروسکی مهربان که اعضای فعال کارگاه نمایش مجتمع پردیسان هستند به مناسبت روز دانش‌آموز و به دعوت مدرسه استثنایی فاطمه الزهرا(س) در این مدرسه حاضر شدند و با اجرای نمایش عروسکی لحظات شادی را برای دانش‌آموزان رقم زدند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کردستان

جنایات رژیم کودک‌کش صهیونسیتی از سوی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری استان کردستان محکوم شد و آنها انزجار خود را از این عمل بی‌رحمانه اعلام داشتند. اعضای کودک و نوجوان کانون استان با هدف حمایت از کودکان فلسطین طوماری تهیه و آمادگی خود را برای کمک به مردم بی‌دفاع غزه اعلام کردند.

در این طومار کودکان و نوجوانان احساسات و اندیشه‌های خود را در قالب یک یا دو جمله علیه جنایات اسرائیل غاصب و در حمایت از کودکان غزه نوشتند و آن را امضا کردند.

این طومار همزمان با روز دانش‌آموز ۱۳ آبان از سوی صدها کودک و نوجوان امضا شد.

علاوه بر کودکان و نوجوانان راهپیمایان شرکت کننده در مراسم روز ۱۳ آبان نیز با هدف پیروزی فلسطین و نابودی رژیم منحوس اسرائیل طومار را امضا کردند تا ضمن ابراز همدردی با ملت بزرگ و مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

همچنین دانش‌آموزان سنندجی مظلومیت کودکان فلسطینی را در نقاشی ۱۰۰متری به تصویر کشیدند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

اجرای نمایش «ملکه قارقارو» در کرمان به مناسبت روز دانش‌آموز

نمایش آهنگین «ملکه قارقارو» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار، به کارگردانی میلاد ثمره‌افشار از ۲۵ مهر ۱۴۰۲ تا ۵ آذر در دو سانس در سالن باران اداره‌کل کانون کرمان اجرا می‌شود.

این نمایش با درونمایه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و اهمیت سعی و تلاش برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی مناسب است. ساره غفاری، عمید افروزه، نیلوفر پورشعبان به ترتیب نقش‌های کلاغ، الاغ و روباه این نمایش را بازی می‌کنند و آهنگ‌سازی و اجرای زنده موسیقی آن هم به عهده میلاد ثمره‌افشار است.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز در کرمانشاه

به مناسبت ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز، غرفه‌ی کانون استان کرمانشاه در محل راهپیمایی این مراسم برپا شد که در آن فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ارائه و اجرا شد.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

شرکت در راهپیمایی ضد استکباری در کهگیلویه و بویراحمد

مراکز فرهنگی هنری یک و دو یاسوج با برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان حضوری فعال در این مراسم ضد استکباری داشت.

کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز ضمن شرکت در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳آبان ماه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند و با کودکان و نوجوانان و خانواده‌های فلسطینی ابراز همدردی داشتند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

برپایی جشن بزرگ روز دانش‌آموز در استان گلستان

ویژه‌برنامه‌ی «جشن بزرگ روز دانش‌آموز»، در شهرک زیتون شهر گرگان با حضور سرپرست کانون گلستان، عضو شورای شهر گرگان، مسوولان شهرستانی و الهام دارابی، مدرس قصه‌گویی و مشاور فنی رئیس جشنواره با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.

در این برنامه الهام دارابی، مدرس قصه‌گویی و مشاور فنی رئیس جشنواره قصه‌گویی، ضمن تشریح بیست‌وپنجمین جشنواره‌‍ بین‌المللی قصه‌گویی، به اجرای قصه‌ای کوتاه با موضوع «چگونه اهداف خود را دنبال کنیم؟» برای حاضران پرداخت.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

طومار نویسی برای همراهی با کودکان فسلطینی در گیلان

به‌مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) کارکنان ستادی، مربیان، اعضا و زبان‌آموزان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان استان گیلان با حضور در راهپیمایی مردمی یوم‌الله ۱۳ آبان در مرکز استان و شهرستان‌ها، یاد و خاطره حماسه‌سازان این روز ماندگار را گرامی‌داشتند.

به‌همین‌مناسبت، کانونی‌ها ضمن فضاسازی مناسب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی با محوریت رویدادهای این روز ماندگار، در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی حضور یافته و با برپایی ایستگاه فعالیت‌های کودک و نوجوان‌محور، پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شدند.

طی این برنامه‌ها که در قالب برپایی ایستگاه فعالیت‌های کانون با عنوان «روز ماندگار» انجام‌گرفت، مربیان کانون به آموزش ساخت کبوترهای کاغذی، مزین به سه‌رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از شیوه کاغذوتا( اوریگامی) پرداختند.

مکتوب‌سازی دل‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان و هم‌چنین، اعلام همراهی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی در قالب طومارنویسی، با عنوان «من عهد می‌بندم که...» از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور مخاطبان صورت‌گرفت.

همچنین کودکان و نوجوانان حاضر در ایستگاه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان گیلان در کارگاه نقاشی و ادبی با محوریت «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «حمایت از کودکان مظلوم» غزه‌ شرکت‌ کردند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

اجرای برنامه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی در لرستان

مراکز فرهنگی هنری ثابت و کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان لرستان همزمان با روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ضمن همدردی و حمایت از کودکان غزه با اجرای برنامه‌های فرهنگی، ایستگاه نقاشی و اهدای کتاب در مسیر راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان این روز را گرامی داشتند.

کارکنان اداره کل کانون، اعضا و مربیان مراکز، با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در کنار سایر اقشار جامعه، جلوه‌ای از ولایت‌مداری و استکبارستیزی خود را به نمایش گذاشتند و خشم و انزجار خود را از رژیم کودک کش اسراییل اعلام کردند.

در این روز اداره کل کانون پرورش فکری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی الغدیر خرم‌آباد ایستگاه فرهنگی را با اهدای کتاب، ایستگاه نقاشی و ایستگاه شعارنویسی با عنوان «پیامی به کودکان مظلوم غزه» را برپا کرد.

همزمان با روز ۱۳ آبان در شهرهای مختلف استان مربیان کانون در مسیر راهپیمایی، ایستگاه‌های نقاشی برپا کردند و در این ایستگاه‌ها میزبان کودکان و نوجوانانی بودند که خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم ستمگر اسراییل بر روی کاغذ ترسیم کردند.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

بیانیه اعضای کانون مازندران به مناسبت ۱۳ آبان

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران به مناسبت ۱۳ آبان بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «سیزدهم آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و روز ملی مقاومت و ایستادگی مردم ایران در مقابل قدرت‌ طلبی و سلطه‌گری استکبار جهانی و آمریکای جهان‌خوار است. این روز یک مناسبت ملی است که راز و رمز ایستادگی، مقاومت و پیروزی ملت آزادی ‌خواه ایران را برای همه آزادگان جهان به ارمغان می‌آورد. چرا که بنیان جمهوری اسلامی بر پایه مبارزه با نظام سلطه جهانی و رأس آن آمریکاست. دولتی که هدفش چپاول منابع و تضعیف منافع ملت‌های مظلوم است.

جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و نهضت عاشورا، در مسیر حق قرار دارد و هرگز تن به ذلت نداده و نخواهد داد. راهی که امروز برای بسیاری از کشورهای منطقه همچون فلسطین و لبنان و دیگر کشورها الگو شده است.

بر همین اساس حفظ و تداوم این راه که مرهون انسان‌های بزرگی همچون؛ امام خمینی(ره) و شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی است برای نسل امروز نیز واجب است. ما اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران و دانش‌آموزان این سرزمین کهن بر این باوریم که راه توسعه، پیشرفت و آزادی در مبارزه با استکبار و ایجاد عدالت جهانی است و بر این اساس در روز راهپیمایی ۱۳ آبان حضور مستحکم خود را اعلام خواهیم کرد.»

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

برپایی میز خدمت فرهنگی در مصلی قدس بندرعباس

به مناسبت سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، کانون هرمزگان در محل مصلی قدس بندرعباس میز خدمت فرهنگی برپا کرد.

در همین راستا کانون پرورش فکری هرمزگان با برپایی میز خدمت فرهنگی با حضور کارشناسان و مربیان در راهپیمایی روز سیزده آبان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری به کودکان ون وجوانان حاضر در راهپیمایی پرداخت.

نمایشگاه عکس شهدای دانش‌آموز استان هرمزگان، نقاشی پرچم روی صورت، نقاشی آزاد با موضوع غزه و سیزده آبان و انجام کاردستی از جمله فعالیت‌های انجام شده در میز خدمت فرهنگی بود.

گرامی‌داشت روز دانش‌آموز و ۱۳ آبان در مراکز کانون

اجرای سرود در حمایت از کودکان غزه در همدان

همزمان با ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز مراسمی با همکاری مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون همدان و دبستان پسرانه شهید دستغیب در سالن ورزشی این مدرسه برگزار شد.

در ابتدا قرآن، سرود ملی و سپس شاهنامه‌خوانی انجام شد. سپس اعضای مرکز ۳ در حمایت از کودکان غزه و مردم فلسطین سرودی را اجرا کردند.

همچنین در این روز به صورت نمایش در خصوص شهید عجمیان و ایثار و فداکاری این شهید و نیز دشمنی استکبار برای بچه‌ها مطالبی گفته شد.

سپس در مورد مردم مظلوم فلسطین و کودکان غزه که روزها و شب‌ها در زیر بمباران اسرائیل هستند و مقاومت می‌کنند برای دانش‌آموزان توضیح‌هایی داده شد و در ادامه از آن‌ها خواسته شد که بر روی پارچه در حمایت از کودکان غزه با توجه به مطالب گفته شده نقاشی بکشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =