برگزاری نشست تخصصی تاثیر قصه در تربیت کودکان در مرکز بروجن

نشست تخصصی قصه‌گویی با اهداف تربیتی در مرکز فرهنگی و هنری بروجن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال وبختیاری، قصه یک ابزار مهم تربیتی برای والدین است که می‌توانند در جهت آموزش اصول تربیتی از آن به خوبی بهره بگیرند و در قالب قصه مفاهیم مهم زندگی را به آنان آموزش دهند. 
در طول تاریخ، نسل‌های مختلف نیز از روش قصه‌گویی مفاهیم را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دادند و این مفاهیم به صورت شفاهی حفظ و نگهداری می‌شد اما کم‌کم با ارتقای سواد خواندن و نوشتن قصه‌ها مکتوب شد و ابزار و آلات دیگری چون، روزنامه، مجله، تلویزیون، سینما و انواع رسانه‌های دیجیتال نیز پا به عرصه وجود گذاشتند و قصه و قصه‌گویی رنگ باختند. 
اما در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آگاهی نسبت به نقش موثر قصه و قصه‌گویی درصدد احیا و ترویج روزافزون این فرهنگ قدیمی و تاثیرگذار است که در این جهت اقدامات بسیاری در ابعاد گوناگون نیز انجام داده است. 

اکنون مرحله شهرستانی و استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حال اجرا است که در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود و در راستای معرفی جشنواره قصه‌گویی نشست تخصصی«تاثیر قصه در تربیت کودکان» با حضور سرکار خانم آسمند روانشناس و مشاور شبکه بهداشت و درمان در  مرکز بروجن برگزار شد.
با توجه به اهمیت قصه‌گویی، در این نشست حدود ۵۰ نفر از والدین شرکت کردند و با جشنواره قصه‌گویی کانون و اهمیت این روش در تربیت کودک و نوجوان آشنا شدند و علاقمندان در جشنواره ثبت نام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =