کد خبر: 333155
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
برگزاری نشست مکاتبه ای در آستانه ی هفته ی کتاب و کتابخوانی

در آستانه ی هفته ی کتاب و کتابخوانی، نشست مکاتبه ای ویژه ی اعضای مکاتبه ای دبستان دخترانه ی رشد روستای شهرو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون هرمزگان، نشست مکاتبه ای ویژه ی اعضای مکاتبه ای دبستان رشد روستای شهرو برگزار شد. در این نشست که 44 نفر از دانش آموزان پایه های پنجم و ششم حضور داشتند، طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی ضمن تبریک هفته ی کتاب و کتابخوانی، به بیان خلاصه ای از مطالب ارائه شده در نشست پیشین شامل آشنایی با خواب، خاطره و رویا به عنوان سه راه شگفت انگیز برای شروع نوشتن پرداخت و سپس طرح جدید را ارائه نمود.
دانش آموزان در این طرح باید یک داستان را در ذهن خود پرورش می دادند و نقاشی آن را می کشیدند. سپس نقاشی خود را با نقاشی دوست خود عوض می کردند و با توجه به نقاشی او یک داستان می نوشتند. در نهایت داستانی که در ذهن هر دانش آموز بود با داستانی که بر اساس نقاشی او نوشته شده بود، مقایسه می شد. بررسی نتیجه ی کار برای دانش آموزان بسیار جالب و جذاب بود و لحظات شادی را برای آن ها رقم زد.

برگزاری نشست مکاتبه ای در آستانه ی هفته ی کتاب و کتابخوانی
مسافری همچنین از دانش آموزان عضو بخش مکاتبه ای که برای دوست فلسطینی خود نامه نوشته بودند تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه ی این نشست ها نمایشگاه کتابی نیز به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی برگزار شد. در این نمایشگاه که با کمک مادران عضو انجمن اولیا و مربیان درسه هدایت شد، 54 عنوان کتاب (268 نسخه) عرضه شده بود.
شایان ذکر است دانش آموزان دبستان دخترانه ی رشد روستای شهرو و دانش آموزان دبستان پسرانه ی وصال روستای بلندو از این نمایشگاه دیدن و خرید کردند.
در ادامه ی برنامه ها، مسافری طی نشست هایی با مدیران دبستان پسرانه ی رشادت شهرو و دبیرستان دخترانه ی رضوان (متوسطه ی اول و دوم) به معرفی و چگونگی عضویت دانش آموزان در بخش مکاتبه ای پرداخت و قرار شد برای دانش آموزان این مدارس نامه ی اول ارسال و نمایشگاه کتاب نیز برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =