سیستان و بلوچستان برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خود را شناخت

برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با معرفی برگزیدگان، پایان یافت.

هیئت داوران پس از بررسی قصه‌ها در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ملی بزرگسالان، ملی آیینی- سنتی نوجوانان و بزرگسال آیینی- سنتی با قرائت بیانیه‌ای، برگزیدگان این جشنواره را معرفی کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما باورمان این است با شروع یکی بود؛ یکی نبود جهانی خلق می‌شود سرشار از ایمان، خیال، امید و لبخند.

هیئت داوران هم‌چنین با بیان این جمله که حضور چشمگیر قصه‌گویان با زبان بلوچی و لهجه سیستانی بسیار قابل ستایش است، نکاتی را به قصه‌گویان یادآوری کرده که از آن‌جمله می‌توان به کوشش بیشتر برای انتخاب قصه‌های تازه و پرداختن به دیگر قهرمانان ایرانی در شاهنامه و سایر متون کهن ایرانی، انتخاب آغازهای هوشمندانه و مناسب جهت جذب مخاطب، تامل و تفکر در قصه‌ها و آموختن میراث نامکتوب قصه‌گویی استان از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها.

در ادامه هیئت داوران بیست‌وپنجمین جشنواره‌ی قصه‌گویی مرحله‌ی استانی شامل رضا عباسی، مریم فرومند، بی‌با رهسپار و مهرداد حدادی آرای خویش را به شرح ذیل بیان کرد:

بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها:

رتبه نخست احمد صیادی با قصه گرگک. در این بخش بی‌بی حوا روانبخش با قصه مهمان‌های ناخوانده شایسته تقدیر شناخته شد.

دختران و پسران( بخش مدرن و کلاسیک)

رتبه نخست آتاناز قزلسفلو با قصه کلاه شادی، رتبه دوم سارا کده با قصه تخم مرغ به کلاه کره و تیفون، رتبه سوم مبینا رودنی با قصه نارنج و ترنج.

در این بخش صبا ملایی با قصه آرزوی آدم برفی، شایسته تقدیر شناخته شد.

زنان و مردان(بخش مدرن و کلاسیک)

رتبه نخست ام‌البنین کریمی با قصه کفش‌های بزرگان، رتبه دوم معصومه هوایی با قصه موشکه موشان و محمدعلی داودی با قصه توپاکی

دختران و پسران(بخش آیینی سنتی)

رتبه نخست سبحان نصیرآبادی با قصه رزم نام و عار، رتبه دوم فاطمه بلوچی با قصه سام و پریدخت و رتبه سوم کتایون کیخا با قصه افسانه دیوباد.

در این بخش یگانه آذرسا با قصه سهراب و گردآفرید شایسته تقدیر شناخته شد.

زنان و مردان(بخش آیینی و سنتی)

رتبه نخست سحر کیخایی جوان با قصه کرم هفتواد، رتبه دوم ارسلان محبی با قصه نقل مردمان مرد.

در این بخش رتبه سوم به صورت مشترک به فهیمه مهردل با قصه سام و پریدخت و زینب افسری با قصه بیژن و منیژه رسید.

بخش زبان اشاره

رتبه نخست سمیه جهانتیغ با قصه المر. در این بخش نیز زهرا صباغ با قصه همیشه همیشه دوستت دارم و عصمت پهلوانی شیخی با قصه گوسفندی که خیلی کوچک بود به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

گفتنی است در بخش‌های غیر رقابتی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی(مرحله استانی) نیز فهیمه مقربی با قصه کاک قاسم و در بخش قصه لبخند، شهین ریگی با قصه دزد و سلطان محمود معرفی شدند.

سیستان و بلوچستان برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خود را شناخت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =