رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در حال برگزاری است

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۱۰ استان در حال برگزاری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله اول از روز ۲۰ آبان در استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان، اردبیل، البرز، سیستان و بلوچستان، قم، ایلام، کرمانشاه آغاز شد  و تا ۲۲ آبان ادامه دارد.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در حال برگزاری است

رقابت قصه‌گویان استان اردبیل

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری در استان اردبیل در حال برگزاری است.

قصه‌گویان شرکت‌کننده این استان روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ آبان‌ ۱۴۰۲ به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۱۴۴ نفر در چهار بخش علمی، ۹۰ثانیه‌ای، مدرن و کلاسیک و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۱۰۰ اثر مرتبط به بخش ملی مدرن و کلاسیک است، ۲۷ اثر برای بخش ۹۰ثانیه‌ای و ۷ اثر ویژه بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاست و به رقابت با هم خواهند پرداخت.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در حال برگزاری است

رقابت ۳۰ قصه‌گوی استان ایلام

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ایلام در حال برگزاری است.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان ایلام از امروز به رقابت با هم پرداخته‌اند و این جشنواره استانی تا فردا ۲۲ آبان‌ ۱۴۰۲ ادامه دارد.

بر اساس این خبر، تعداد شرکت‌کنندگان این استان در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ۲۸۵ نفر است که ۳۰ نفر از آنها به بخش ملی جشنواره راه یافته‌اند.

شرکت‌کنندگان استان ایلام در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کرده‌اند، از جمله: بخش ملی کلاسیک، آیینی‌سنتی، بخش ویژه سردار سلیمانی، بخش لبخند، قصه‌گویان کودک و بخش غزه.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در حال برگزاری است

رقابت ۴۸ قصه‌گوی البرزی

رقابت قصه‌گویان استان البرز در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری فردا به پایان می‌رسد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان البرز شنبه تا دوشنبه ۲۰ تا ۲۲ آبان به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۲۰۰ نفر در این دوره از جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند که از این تعداد، ۴۸ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند. تنوع حضور شرکت‌کنندگان به این شرح است: ۱۴ قصه‌گو در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، ۱۴ قصه‌گو در بخش بزرگسال غیرکانون، ۷ قصه‌گو در بخش بزرگسال کانون و ۱۳ قصه‌گوی نوجوان ۱۲ سال به بالا.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها قصه‌گویان برگزیده در سطح استان تجلیل خواهند شد و برگزیدگان دیگر بخش‌ها به مرحله کشوری راه یافته و با قصه‌گویانی از سراسر ایران رقابت خواهند کرد.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در حال برگزاری است

رقابت قصه‌گویان استان زنجان به لحظات پایانی رسید

رقابت قصه‌گویان استان زنجان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز به پایان می‌رسد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان زنجان شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ آبان به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد شرکت‌کنندگان این استان در این دوره از جشنواره قصه‌گویی ۴۷۳ نفر است که از این تعداد، ۳۷۸ نفر در بخش ملی کلاسیک، ۷۷ نفر در بخش آیینی‌سنتی و ۹ نفر در بخش زبان اشاره شرکت کرده‌اند. نکته درخور توجه حضور پررنگ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های استان زنجان در این دوره از جشنواره قصه‌گویی است.

رویکرد جدید بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =