کد خبر: 333181
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
بازدید 157
زبان فارسی بستر و کانون پرورش محیط مناسب برای قصه و قصه گویی

قصه گوی برگزیده و کارشناس کودک و نوجوان ادبیات ایرانی را قوی و دارای داستانهای زیبا و متنوع دانست که باعث پرداختن ایرانیان به قصه گویی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، قصه گو و کارشناس کودک و نوجوان گفت: ادبیات قوی ایرانی ها و همچنین وجود داستان های زیبا و متنوع ایجاب کرده که بیشتر به حوزه قصه گویی پرداخته شود.
 زهرا میرزایی خواه روز دوشنبه در حاشیه برگزاری بخش استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بوشهر اظهار کرد: چقدر خوب است که این رسالت مهم قصه گویی بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذاشته شده تا مربیان بتوانند قصه گویی را ترویج کنند.
وی بیان کرد انتظار است قصه ترویج بیشتری پیدا و به عنوان یک فرهنگ و اصالت در بین خانواده نهادینه تر شود.

میرزایی ادامه داد: در گذشته پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها در نبود تلویزیون و شبکه های مجازی راوی متل و قصه هایی بود که بیشتر حاوی قصه زندگی بزرگان و درس هایی ارزشمند و لذت بخش برای کودکان و نوجوانان بود.
وی در این مورد گفت؛ قصه و لالایی ها که بیشتر برگرفته از حرف های دل مادران بود و مادران ایرانی همواره مادرانی ادیب هستند و ادبیات را در قالب شعر، بازی و لالایی ها برای کودکان به ارمغان می آورند.

این قصه گوی برگزیده اظهار کرد: در کشور ما و بویژه خطه جنوب این قدر قصه های متنوعی وجود دارد و ادبیات بسیار قوی، شاعران، داستان پردازان و داستان قصه های شاهنامه ظرفیت بسیار بالایی برای ترویج قصه گویی فراهم کرده که باید از این منابع نهایت استفاده صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =