کد خبر: 333245
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
بازدید 161
جشنواره های قصه گویی به احیا  قصه ها کمک کرده است

پیشکسوت قصه گویی و مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دیلم گفت: برگزاری جشنواره های مختلف قصه گویی بسیار ارزشمند است چرا که به احیا قصه ها کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، قمر غلامیان، داور، پیشکسوت قصه گویی و از برگزیدگان دوره های گذشته جشنواره؛ روز دوشنبه در گفت و گویی در حاشیه برگزاری بخش استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بوشهر اظهار کرد: بوشهر استانی غنی از آداب و فرهنگ و قصه های قدیمی است و زندگی مردم در قالب قصه به کودکان و نوجوانان ارائه شده است.

وی بیان کرد: این قصه ها بیشتر دربرگیرنده زندگی دریانوردان، جاشوها و لنج هاست که در قالب کتاب در بین خانواده ها جا باز کرده است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دیلم تصریح کرد: در شمال استان بوشهر بیشتر قصه ها از پیشکسوتان منطقه گرفته شده و نمونه آن زنده یاد عیسی گله گیریان بازنشسته آموزش پرورش و ملقب به آمیسا بود که در مقطعی بیشتر قصه ها در شمال از وی گرفته می شد.

وی گفت: در گذشته قصه حرمت بیشتری داشت و دلیل آن نیز مطرح شدن قصه از زبان بزرگان و بویژه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها بود.

غلامیان تاکید کرد: قصه و قصه گویی همواره حرمت خاص دارد که باید این حرمت بخوبی پاس داشته شود.

این داور پیشکسوت عنوان کرد: تاکنون 26 سال است که در حوزه قصه گویی در بخش کودک و نوجوان فعالیت دارم و از این شغل لذت می برم.

وی بیان کرد: امید است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که جشنواره قصه گویی را ثبت ملی رسانده در ثبت جهانی آن نیز موفق شود.

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی بوشهر در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =