اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سنندج برگزار شد

امروز پنج شنبه 25 آبان ماه اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در آئین اختتامیه جشنواره قصه گویی در سخنانی گفت: بشر از بدو خلقت تشنه ی روایت بوده است و شنیدن آنچه این دو را پیوند می دهد قصه است.

حمیدرضا گوهری افزود: قصه زبان حال دورن انسان است زبانی که قابلیت ترجمه به زبان های دیگر را دارد قصه و قصه گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی است که در کاهش اضطراب کودکان، شکل گیری شخصیت آنها و آموزش مهارت های زندگی به آنها نقش مهمی دارد.

گوهری خاطر نشان ساخت: قصه پلی است بین نسل های گذشته و آینده که کانون پرورش فکری فکری کودکان و نوجوانان متولی مهم فرهنگ قصه و قصه گویی در کشور است که توانسته تاکنون بیست و پنج جشنواره ی بین المللی را برگزار نماید.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه نسبت به رویدادهای ارزشی وجاری در بطن جامعه همراه بوده و همواره تلاش کرده فعالیت ها و برنامه هایی هم راستا با رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در فعالیت های ملی داشته باشد.لذا با توجه به اتفاقات دردناکی که این روزها در فلسطین و غزه اتفاق افتاده است در جشنواره قصه گویی نگاهی ویژه به این بخش هم داشته و با هدف بیان مظلومیت های مردم فلسطین و حمایت از کودکان بی گناه فلسطینی در این زمینه نیز گام بردارد.

علاوه بر قصه گویی در افشای جنایات رژیم صهیونیستی از زبان هنر نیز بهره گرفته و در بخش جنبی جشنواره نمایشگاه هنری و ادبی از آثار کودکان ونوجوانان در حمایت از کودکان فلسطینی را نیز برپا کرد.

مرحله مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کردستان در روزهای 24 و 24 آبان ماه با حضور 40 قصه گو در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =