خواستار توجه ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاههای فرهنگی به فرهنگ قصه گویی شد

امروز پنج شنبه 25 آبان ماه اختتامیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سنندج با حضور مشاور امور بانوان استاندار کردستان و دیگر مدیران فرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، عبدالعلی اسفندیاری، معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سنندج در این آیین اظهار کرد: قصه گویی هنری است که از گذشته‌های دور به جا مانده است و ما باید تلاش کنیم کودکان را به موضوع قصه گویی عادت داده و این مساله را جدی بگیریم.

عبدالعلی اسفندیاری افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش  باید برای ترویج و گسترش فرهنگ قصه‌گویی در جامعه تلاش کنند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یاری کنند.

 وی خاطر نشان ساخت: برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی کمک بسیار زیادی به ترویج و گسترش فرهنگ قصه‌گویی در جامعه می‌کند.

اسفندیاری افزود: قصه‌گویی بخشی از فرهنگ گذشته ما در انتقال مفاهیم مختلف ارزشی، دینی، فرهنگی  جامعه است که می توان از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.

وی یادآور شد: امروزه با توجه به گستردگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، قصه گویی کم رنگ شده است، لذا باید توجه کنیم که قصه گویی را به زیست خانواده‌ها بازگردانیم و از ابزار قصه برای انتقال مفاهیم گدشتگان به نسل امروز برگردانیم.

وی ادامه داد: در تمامی خانواده های ایرانی، کودکان با قصه بزرگ می شوند که این فرصت را باید برای انتقال مفاهیم فرهنگی مغتنم بدانیم.

لازم به ذکر است، مرحله مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کردستان در روزهای 24 و 24 آبان ماه با حضور 40 قصه گو در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =