کشف استعداد کودکان راه‌حلی برای کنترل ورود آنان به فضای مجازی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با همکاری سازمان فضای مجازی سراج همایش آموزشی تربیت رسانه ای و خانواده را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، همایش آموزشی تربیت رسانه ای و خانواده با هدف آموزش خانواده ها در تربیت رفتاری کودکان و نوجوانان در حوزه رسانه توسط مجید اسماعیلی کارشناس ارشد و پژوهشگر حوزه رسانه در سینما کودک مجتمع آفرینش بندرعباس برگزار شد.
اسماعیلی در ابتدای نشست گفت: تربیت فرزند موفق یکی از مهم ‌ترین مسئولیت‌ها و دغدغه‌های والدین است، سلامت ‌روان، روابط و درکل آینده‌ی کودک و نوجوان به این مسئله مربوط است.والدین باید با کسب آگاهی در اتخاذ بهترین سبک فرزند پروری با توجه به روحیات فرزندشان تلاش کنند و در ایجاد حس اعتماد به نفس و با ارزشی، شخصیت سالم و درنهایت تربیت آنان کوشا باشند.

کشف استعداد کودکان راه‌حلی برای کنترل ورود آنان به فضای مجازی
وی با تاکید به یکی از  رویکرد تربیتی فرزندان به قواعد دوست داشتن یا دوست داشته شدن اشاره کرد و گفت: در ابتدا کاری کنید که فرزندتان دوستتان داشته باشد و برای این کار به حرف فرزندان خود گوش دهید،بی قید و شرط و هر توانمندی که دارند آنها را دوستش داشته باشید.
اسماعیلی با اشاره به اینکه چه کاری باید انجام دهیم که فرزندمان دوستمان داشته باشد به سه نکته کلیدی تاکید کرد و افزود: شناخت خود را از بچه تان کامل کنید، برای فرزندانتان وقت بگذارید و با دیگران مقایسه شان نکنید.

کشف استعداد کودکان راه‌حلی برای کنترل ورود آنان به فضای مجازی
کارشناس ارشد و پژوهشگر حوزه رسانه بهترین فرمول تربیت کودک موفق را انجام کارها توسط والدین و تقلید کودکان از رفتار آنان دانست.
وی تصریح کرد: درصورتی می توان کودکان را در مسیر و هدف درست قرار داد که استعداد آنان کشف شود برای این امر لازم است اراده فرزندانمان را از طریق فعالیت‌هایی چون ورزش، تمرین و...  تقویت کنیم.
گفتنی است، این نشست آموزشی با حضور اولیای تربیتی، والدین،کارکنان، کارشناسان و مربیان کانون پرورش پرورش فکری عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =