نوجوانان، ترویج دهنده قصه و قصه گویی در بین خانواده ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در آیین اختتامیه که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با اشاره به جنایاتی که در غزه برای کودکان و زنان از سوی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی اتفاق افتاده، بیان داشت: امروز باید قصه آنها بازگو شود.

رضا ابراهیمی افزود: قصه و قصه‌گویی یک میراث فرهنگی است و با هنر قصه گویی می توان آداب و رسوم، فرهنگ، عزت، ایثار، شهامت و شهادت گذشتگان را بیان کرد و این خود یک هنر می باشد و زمانی که به خودمان مراجعه می کنیم، آنچه که یاد گرفته ایم بزرگان، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در قالب قصه یاد داده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه قصه گویی در گذشته در میهمانی های خانوادگی اجرا می شد، تصریح کرد: این هنر نیازمند احیا می باشد و کودکان و نوجوانان باید با این هنر آشنا شده و ترویج دهنده آن در بین خانواده ها باشند. کشور ما کشور کهنی بوده و افتخارات زیادی دارد، مردان بزرگی در این کشور زیسته اند که شهامت، ایثار و شهادت و فداکاری آنها زبانزد می باشد. اینجا نقش هنر است که چگونه بتواند آن را منتقل کند و انتقال آن برای نسل نوجوان و جوان همین قصه گویی می تواند باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سپس با معرفی سردار سلیمانی به عنوان یک اسوه، به بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد هنر قصه گویی و تاثیر آن در تربیت و شکل گیری شخصیت انسان اشاره کرد و افزود: قصه گویی باید در راستای ترویج ایمان و حفظ ارزش ها باشد.

اجرای سرود توسط اعضای کانون، نمایش کلیپ، نمایش با موضوع غزه، قرائت بیانیه‌ی هیأت داوران جشنواره و تقدیر از برگزیدگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز سه شنبه ۲۳ آبان  و آیین اختتامیه روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهید فرخی ارومیه برگزار شد.

نوجوانان، ترویج دهنده قصه و قصه گویی در بین خانواده ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =